Trvalo to roky, kým sa celosvetovo medializovaná kauza úspešne vyriešila. Apple síce neuznalo svoju chybu, no rozhodlo sa pristúpiť na dohodu, aby celý „cirkus“ predčasne ukončilo. Poškodeným používateľom začalo vyplácať odškodné vo výške 25$ za zariadenie.
Apple platí 25$ každému poškodenému
Vyzerá to tak, že nahnevaní používatelia starších zariadení sa konečne dočkali vyriešenia kauzy, s ktorou dlhé roky bojovali. Cupertinský gigant začal v USA vyplácať 25$ za každé spomalené zariadenie, ktoré malo nainštalovaný operačný systém iOS 10.2.1 a iOS 11.2 (a novšie).
Celková strata spoločnosti sa v tomto prípade odhaduje na cca 310 až 500 miliónov dolárov. Nie je to malá čiastka ale vzhľadom na finančné možnosti Applu to kompetentných určite nepoloží na kolená. Momentánne nie je jasné, koľko žiadostí vo finále príde. Mnohí ľudia na tento problém medzičasom zabudli, takže čísla môžu byť aj nižšie.
Nárok si môže uplatniť ktorýkoľvek obyvateľ USA v prípade, že pred 21.12.2017 vlastnil iPhone 6 až iPhone 7 (2016). Práve tieto modely mohli trpieť rapídnym znížením výkonu, ktorý bol spôsobený inštaláciu aktualizácie. Tá vo svojom opise nemala uvedené žiadne informácie ohľadom tohto zásadného kroku.
Jablková spoločnosť sa na prípade niekoľkokrát odvolala s tým, že jej konanie bolo vždy v dobrom úmysle a majiteľom zariadení chcela priniesť maximálny komfort pri ich využívaní. Pokiaľ mali iPhony slabé akumulátory, nebolo to možné.
Ich kapacita sa strácala sama o sebe a niektoré smartfóny neboli schopné vôbec fungovať. Jediným spôsobom, ako sa dal tento problém vyriešiť bolo „priškrtenie“ výkonu, čo sa však popísalo pod výrazným spomalením zariadení. Postrehli ste tieto problémy aj vy? Napíšte nám do komentára.