Spoločnosť Apple patrí medzi najväčších výrobcov mobilných zariadení na trhu. Postupne tu ale vznikajú menšie ambiciózne značky, ako napríklad Nothing, ktoré majú v pláne technologického giganta prekonať. Platí to dokonca aj na domácom americkom trhu!
Ako uvádza portál PhoneArena, generálny riaditeľ čínskeho Nothingu Carl Pei uviedol, že firma pod jeho vedením skúma „terén“ a rokuje s americkými mobilnými operátormi o uvedení nového zariadenia trh.
V súčasnosti je totiž Nothing Phone 1 s cenovkou na úrovni cca 450 € mimoriadne lacným smartfónom, ktorý dokonca podlieza aj iPhone SE 2022. Model so 4,7″ displejom dnes na Slovensku kúpite najvýhodnejšie tu. Po technologickej stránke je však o niekoľko levelov vyššie.
V USA si ho zatiaľ nikto nekúpi
Problém je len ten, že Nothing Phone 1 zatiaľ (oficiálne) nie je dostupný v USA, pretože výrobca nedokáže ponúknuť adekvátne množstvo technickej podpory a podpory pre všetkých operátorov.
Rovnako tak si vyžaduje uvedenie na americkom trhu niekoľko úprav, ktoré súvisia s operačným systémom Android. Tie však v poslednom v rozhovore pre CNBC konkretizované neboli.
Nothing Phone (1) = telefón, ktorý zažil úspech
Napriek tomu, že Nothing Phone 1 je ešte stále relatívne veľká novinka a vznikol ako prvý smartfón malej čínskej značky, už dnes zaznamenáva šialený úspech v porovnaní s konkurenciou.
Firma totiž predala celosvetovo už 500 000 kusov tohto smartfónu, čo nie je zanedbateľné číslo. Iste, Apple je oproti tomu za rovnaké obdobie s 50 miliónmi predanými iPhonmi úplne inde, no ešte raz. Nothing je v tomto obore úplným nováčikom.
Úspech pritom zaznamenali aj bezdrôtové slúchadlá Nothing Ear (1), ktoré na Slovensku kúpite od 99 €. Tých sa predalo cez 600 000 kusov. Opäť ide o alternatívu pre jablkové AirPods, no ich základná cena je oveľa nižšia. Len pre porovnanie, AirPods 3 dnes zoženiete od 192,92 €.
Nothing tiež uviedol, že zatiaľ čo v roku zaznamenal príjmy vo výške 20 miliónov dolárov, v roku 2022 to bude zrejme až 250 miliónov dolárov.
Budúcim smartfónom, ktorý by sa mohol tiež objaviť na americkom trhu je Nothing Phone (2). Zariadenie, ktoré bude opäť extrémne lacné a so základnou cenou nového iPhonu 14, ktorá je aj po zľave dosť vysoká sa nebude musieť ani porovnávať však podľa generálneho riaditeľa tak skoro nepríde.
Dôvod je prostý. Nothing sa chce zameriavať na kvalitu a preto nebude chrliť desiatky produktov ročne podobne, ako to robí konkurencia. To je vcelku zaujímavá taktika…