Podľa najnovších informácií zvýšila spoločnosť Apple svoj podieľ na čínskom trhu so smartfónmi vďaka extrémne úspešnému iPhonu 13, ktorý bol predstavený ešte v roku 2021. O to zaujímavejšie je, že sa to technologickému gigantovi podarilo aj napriek významnému ekonomickému spomaleniu v krajine, ktorý pociťuje takmer každý konkurent. Ako píše Strategy Analytics, počas každoročného júnového festivalu online nakupovania sa v Číne predalo „len“ 14 miliónov smartfónov, čo je až o 25 % menej než v roku 2021.
Takmer všetky čínske značky na čele s gigantami ako Xiaomi, Oppo a Vivo zaznamenali výrazný pokles predaja. O to zaujímavejšie je, že po relatívne drahom iPhone zostal na trhu dosť silný dopyt. Spoločnosť Apple počas vyššie uvedeného festivalu predala až 7 miliónov smartfónov, vďaka čomu sa s približne 50 % podielom dokázala dostať na prvé miesta vo všetkých predajných rebríčkoch.
V čase, keď všetci ostatní klesajú Apple rastie
Analytická spoločnosť Canalys nedávno zverejnila prieskum, v rámci ktorého uviedla, že celosvetový predaj smartfónov klesol v 2. štvrťroku 2022 medziročne až o – 9 %. Spoločnosť Apple však napriek tomu dokázala udržať až 17 % podiel na trhu, čo predstavuje medziročný nárast o 3 %.
Na prvom mieste je samozrejme spoločnosť Samsung, ktorá má pod palcom 21 % všetkých predajov smartfónov. Čínski výrobcovia Xiaomi, Oppo a Vivo zaznamenali prepad predajov o – 14%, – 10 % a – 9 %. Situácia je teda vážna a mnohí s ňou musia pomerne tvrdo bojovať.
Uvidíme, ako sa bude spoločnosti Apple dariť aj naďalej. Očakáva sa však, že nadchádzajúci iPhone 14 bude ešte úspešnejší než iPhone 13. Analytici sa pri tom spoliehajú práve na čínsky trh, ktorý by mohol o toto zariadenie prejaviť najväčší záujem. Nechajme sa teda prekvapiť, ako to dopadne.
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?