Ne, 22.12.2024
Úvod Zariadenia iPhone/iPad iPhone 6 opäť raz zvíťazil nad Galaxy S6!

iPhone 6 opäť raz zvíťazil nad Galaxy S6!

iPhone 6 vyzerá na papieri omnoho slabšie ako jeho konkurencia. Aj to je dôvod, prečo sa ho obávajú zakúpiť mnohí používatelia, ktorí si myslia, že za veľa peňazí dostanú málo muziky. To však vôbec nie je pravda a ako sa ukazuje za veľa peňazí dostanete naozaj veľa muziky a to všetko v najvyššej možnej kvalite. iPhone roztrhal konkurenciu v grafických testoch!

Optimalizácia, Rozlíšenie, Stabilita

Práve toto sú tri znaky iPhonu, ktoré konkurencia nemá. Teda, má ale určite nie na tak vysokej úrovni ako zariadenie spoločnosti Apple. Spoločnosť GameBench sa rozhodla, že predvedie niekoľko testov, pri ktorých bude sledovať minimálne a priemerné FPS v hrách čím vlastne zistí, ktorý smartfón je na tom po stránke stability najlepšie. Ako sa ukázalo vyhral paradoxne najslabší iPhone 6 a to nie len v jednom smere. Apple SoC, čož je CPU používané v iPhonoch je omnoho menej vyťažované ako pri konkurencií a iPhone používa až 4x menej operačnej pamäte. Aj keď by sa dalo argumentovať tým, že konkurencia má väčšie rozlíšenie a omnoho väčšiu kapacitu pamäte RAM, Apple vďaka dokonalej optimalizácií HW a SW šetrí nie len baterku ale aj naše nervy, pretože hry sa podľa GameBench najlepšie hrajú práve na ňom.

Jedným z hlavným problémov konkurencie je paradoxne ich výhoda. Je to herné rozlíšenie, v ktorom môžeš hrať všetky herné tituly. Všetka konkurencia neustále vymýšľa nové a nové displeje s vyšším rozlíšením avšak to sa v hrách neuplatní, pretože by ich slabé procesory nedokázali spustiť. Práve preto musia vývojári hier cielene znižovať rozlíšenie na 2K displejoch, čo sa nakoniec prejaví aj na pôžitku z hry. Ten je nakoniec ešte horší ako na iPhone 6, ktorý má fakt nízke rozlíšenie. Pekný rozdiel ukazuje porovnanie iPhonu 6 a Galaxy S6.

Ďalšia výhoda je pri iOS a iPhone 6 v oblasti obrázkov, ktoré displej dokáže zobraziť za sekundu. FPS je síce pri niektorých hrách obmedzované na 30 a pri niektorých nastavené na neobmedzené avšak GameBench tvrdí, že iPhone dokáže zvládať omnoho viac objektov na jednej scéne ako Android zariadenia, ktoré s tým mávajú občas problém a zasekávajú sa, výsledkom čoho je horší pôžitok z hry.

Raz darmo, iPhone je iPhone a ak si hráč a chceš si hry vychutnať naplno, iné ti asi neostáva!

Prečítajte si tiež  iOS 17 prinesie po rokoch zásadnú zmenu tejto časti systému
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.