Skvelá páka ako minúť o 100$ viac
Na vysvetlenie podnadpisu sa musíme vrátiť do roku 2019, kedy Apple predstavilo iPhone 11 so 6,1″ LCD displejom. Zariadenie štartovalo v USA na sume 699$, čo sa zdalo veľmi výhodné. Medzi-generačne (oproti iPhonu XR) bola cena nižšia o 50$.
Nástupca tohto modelu, iPhone 12 so 6,1″ displejom, sa ale od októbra 2020 predáva za 799$. Dá sa teda povedať, že medziročne zdražel o 100$. Apple si však vytvorilo „páku“, ako používateľov donútiť k nákupu drahšej verzie.
Touto pákou je práve iPhone 12 mini s 5,4″ displejom, ktorý štartuje na hranici 699$ a v skutočnosti nemá „duchovného“ predchodcu. Jeho predaje dnes predstavujú približne len 5% z celkovej produkcie iPhone 12.
Toto číslo síce nevyzerá príliš dobre, no v skutočnosti vyjadruje 2-4 milióny kusov. K podobným hodnotám sa nepribližujú ani mnohí konkurenti v rámci svojich vlajkových lodí.
Aj keď sa očakávalo, že o iPhone 12 mini bude väčší záujem, nestalo sa tak, pretože si zákazníci s vysokou pravdepodobnosťou priplatili 100$ za väčšiu uhlopriečku. No a presne v tom sa skrýva trik, vďaka ktorému Apple profituje.
Aj keď je iPhone 12 (6,1″) v porovnaní s iPhonom 11 (6,1″) na výrobu preukázateľne drahší, rozdiel sa pohybuje na úrovni cca 20% (50-60$ za kus). Apple teda tak či onak zarobí a to mu stačí pridať do ponuky jedno malé zariadenie.
Z nášho pohľadu predpokladáme, že iPhone 12 mini (a jeho ďalšie verzie) sa udrží v predaji ešte niekoľko dlhých rokov. Časom môže vystriedať pozíciu dostupného zariadenia a bude ponúkané ako iPhone SE 3/4. generácie. Nechajme sa prekvapiť.