Ultra tenké smartfóny ako Huawei Mate XT sú fascinujúcim krokom vpred, no ich životnosť a výdrž batérie býva často obmedzená. Model Mate XT disponuje trojicou extrémne tenkých batérií s hrúbkou len 1,9 mm, ktoré musia pasovať do častí hrubých len 3,6 mm. To je pôsobivé, no ešte pôsobivejšia môže byť technológia, ktorá práve vznikla vo Švédsku. Informuje o tom BGR.

Vedci z Chalmers University of Technology vyvinuli tzv. „hmotnostne bezbatériové“ riešenie – technológiu, ktorá premieňa karbónové vlákna na energetické úložisko. V preklade: batéria sa stáva súčasťou konštrukcie zariadenia. Presne tak – telo iPhonu môže byť zároveň jeho batériou.

Karbónový materiál je pevný ako hliník a má čoraz vyššiu energetickú hustotu – z pôvodných 24 Wh/kg v roku 2021 sa dostali na 30 Wh/kg v roku 2024. Táto technológia bola primárne vyvíjaná pre elektrické vozidlá, no v súčasnosti by ešte nestačila na to, aby ich mohla poháňať. No ak by sa použila iba ako časť šasi vozidla (alebo smartfónu), výsledkom môže byť nižšia hmotnosť a viac priestoru.

Batéria zabudovaná priamo v šasi iPhonu? Možno budúcnosť! 

iPhone 17 AIr
Zdroj: ChatGPT

Batéria je jeden z najväčších a najhrubších komponentov, aký sa vyskytuje v našich moderných mobilných zariadeniach. Zároveň je aj relatívne ťažká.

Ak by sa však skrila do šasi, ktoré by tvoril karbón so schopnosťou uchovávania energie, samotný smartfón by mohol byť extrémne tenký ako „kreditná karta“. Píšeme to samozrejme v úvodzovkách. Musel by mať aj bočné tlačidlá, kamerový systém či predný displej. Všetky tieto komponenty majú taktiež svoju hrúbku.

Každopádne by zariadenie mohlo mať povedzme len 3-4 milimetre bez toho, aby to malo zásadný vlyv na jeho výdrž batérie a zároveň by mohlo byť aj extrémne ľahké. Pokiaľ teda okrem smartfónu vo vrecku nosíte peňaženku, kľúče či trebárs nikotínové vrecúška a máte problém s tým, že vás to vo vrecku ťaží, budúcnosť nahráva technológiám, ktoré tento problém vyriešia.

Nie len funkčná, ale aj bezpečná technológia 

Zaujímavosťou je, že táto technológia je aj relatívne bezpečná. Využíva totiž polotuhý elektrolyt, ktorý znižuje riziko požiaru, a neobsahuje konfliktné materiály ako kobalt či mangán. Okrem toho vedci odstránili aj potrebu medených a hliníkových vodičov.

Vývoj tejto technológie trvá už niekoľko rokov a tím okolo výskumníka Leifa Aspa dúfa, že sa im ju podarí čoskoro komercializovať prostredníctvom ich startupu Sinonus. Ich článok vyšiel aj v prestížnom časopise Advanced Materials.

Prečítajte si tiež  AKTUÁLNE: Obrovská finančná injekcia pre Apple

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1100 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -