To, že spoločnosť Samsung často využíva relatívne agresívne reklamy na propagáciu svoju propagáciu. Tento krát by sme možno nepovedali, že je reklama až taká agresívna, no útok na iPhone to určite je. Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10.
Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10.
Nový Samsung Galaxy Note 10 je vlajkovou loďou Juhokórejského výrobcu a tak celkom logicky obsahuje množstvo funkcii, ktoré sú výnimočné a ktoré momentálne nemáme ani v iPhone. Jednou z takýchto funkcii je určite aj možnosť rozmazať pozadie v reálnom čase počas toho ako natáčate videá. Jedná sa v podstate o rovnaký režim, aký má aj iPhone avšak tu funguje len pre fotenie. Aby ste boli v obraze, hovoríme samozrejme o režime portrét.
Nový režim od Samsungu umožňuje používateľom vytvárať ešte profesionálnejšie zábery a musíme uznať, že to vyzerá fakt dobre. Objektívne si ale dovolíme podotknúť, že aj táto technológia má stále svoje muchy a ešte potrebuje doladiť. Objavujú sa tu podobné chyby ako pri fotografiách na režim portrét v čase, kedy ho Apple spustilo v beta verzii pre iPhone 7 Plus. Samozrejme v tomto prípade sa jedná pravdepodobne čisto o softvérovú záležitosť (aj keď viacero objektívov na zadnej strane nového Samsungu Galaxy Note 10 môže pomôcť k lepšiemu výsledku).
U Apple by sme túto funkciu hľadali len veľmi ťažko. Hoci nový iPhone 11 a iPhone 11 Pro má absolútne špičkový fotoaparát a možnosti natáčania videa, niečo podobné Apple do jeho aplikácie ešte nezakomponovala. Netreba ale zúfať. Podobné rozmazanie pozadia dokáže možno aj vaše zariadenie, treba na to ale použiť tu správnu aplikáciu. Jednou z nich je profesionálna FilmicPro. Treba však za ňu zaplatiť 14,99€ zatiaľ čo v Samusngu máte túto technológiu už v cene.
Nová reklama
Nový, len veľmi krátky 15 sekundový spot od Samsungu prezentuje túto funkciu v reálnom čase, pričom ju porovnáva so svojim najväčším konkurentom a asi aj úhlavným nepriateľom, iPhonom. Na videu môžeme vidieť žiadosť o ruku, pričom ju natáčajú dvaja ľudia súčasne. Jeden drží v ruke nový Note 10 s funkciu Bokeh Up, druhý zase iPhone bez tejto funkcie. Po pár sekundách môžeme vidieť ako majiteľ iPhonu schováva zariadenie do vrecka a natáča sa už len na Note 10.
Takáto reklama je podľa nášho názoru celkom vtipná a vôbec nie taká agresívna ako to zvykne Samsung robiť. Firma by mala určite pokračovať skôr v takomto marketingu, v ktorom vyslovene neuráža jednu spoločnosť ale len jednoducho naznačí, že má tu a tam o čosi naviac. Uvidíme ako bude natáčať iPhone 11 a iPhone 11 Pro v reálnom čase. Hoci funkciu Bokeh Up nemá, určite bude mať veľmi kvalitné zábery a vytvárať naň videá či filmy bude zábava…