Ako určite vieš, každý jeden iPhone za posledné roky uzrel na internete svetlo sveta omnoho skôr, ako ho Apple stihlo predstaviť. Treba sa už iba zamyslieť nad tým, či si zariadenia predstavilo Apple samé, aby vyvolalo diskusiu alebo tu boli nejakí nečestní zamestnanci, ktorí nemali problém odhaliť firemné tajomstvo a spôsobiť tak problémy ako sebe, tak aj výrobcovi, Foxconnu. Nech už je to akokoľvek, únikov má byť menej!

Žiadne úniky

Ako to tak vyzerá, Apple sa rozhodlo urobiť ráznu stopku za únikmi fotografií a komponentov, ktoré každoročne vidí celý internet ešte pred tým, ako spoločnosť predstaví revolučný produkt. Konšpiračné teórie hovoria buď o zlých zamestnancoch, ktorí sa nechajú podplatiť a vynesú nejaký diel priamo z továrne von alebo o zlom Apple, ktoré samé tieto prototypy púšťa na internet a tým vyvoláva diskusiu a mediálny „humbuk“ ohľadom budúceho iPhonu. Tak či onak, či už za úniky môže Apple alebo nie, dnes sa ukázala informácia, že sa spoločnosť bude snažiť, aby únikov bolo čo najmenej, ak vôbec nejaké.

Spoločnosť Foxconn nám dnes prezradila svoje plány na výstavbu celkom nového R&D centra, ktoré by sa malo nachádzať hneď vedľa centra od Apple. Ináč povedané, von by sa nemalo dostať toľko únikov, ako v minulosti, kedy sme napríklad dizajn iPhonu poznali niekoľko mesiacov dopredu a to isté platí aj o iných produktoch, ako napríklad MacBooku Pro 16″ s OLED pásikom v klávesnici.

Určite sa ale pýtaš, čo je to vlastne R&D centrum. Ide o špeciálne prototypové centrum, v ktorom napríklad môžu skúmať spôsob výroby budúceho smartfónu a skúšať možnosti čo a ako nastaviť. Nové centrum by sa mohlo nachádzať v čínskom meste Shenzen a ako sme už uviedli trošku vyššie, malo by to byť hneď vedľa vývojového centra od Apple.

Prečo to vlastne niekto robí? Apple a Foxconn chcú efektívnejšie pracovať a vyvíjať svoje prototypy a navyše by mala podobná výstavba pomôcť aj ich hodnoteniu. Znamená to, že všetky informácie ohľadom iPhonu budú priame a von by sa nemalo dostať absolútne nič (alebo aspoň tak to hovorí teória, my si ale musíme počkať na prax).

Dnes to už nie je to, čo to bývalo kedysi. Žiaden produkt nie je tajný a keď ho Apple predstaví, už nám len ukáže to, čo sme poznali pol roka dopredu, a to nás vždy trochu sklame. Apple stratilo svoj „WOW efekt“. Pokiaľ by ale dokázalo eliminovať úniky maximálne na nejaké tie informácie, určite by to bol dobrý krok. Práve tá tajomnosť bola vždy to, čo sme na Apple žrali!

Prečítajte si tiež  Apple chystá HiFi Apple Music a AirPods 3. Koľko bude stáť kvalitnejšie prehrávanie?

Apple - svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.