Tesla zákazníkom sľubuje, že jej autopilot zmení spôsob akým jazdíme. Táto nová technológia však stále naráža na problémy, ktoré sa týkajú bezpečnosti prevádzky. Americký národný úrad pre bezpečnosť diaľničnej dopravy (NHTSB) oznámil, že vyšetruje systém autopilot od Tesly po 11 nehodách, ktoré spôsobil od roku 2018.
Spomínaných 11 nárazov si vyžiadalo 17 zranených a jednu smrť. Každý z nich sa prekvapivo týkal vozidiel, ktoré boli núdzovo zaparkované na kraji cesty.
Pokiaľ si spomínate, podobným spôsobom havarovalo vozidlo aj na Slovensku, kedy Tesla Model S nabúral do zadnej časti stojaceho vozidla Národnej Diaľničnej Spoločnosti. Našťastie však všetci vyviazli bez zranení, hoci situácia vyzerala hrozivo.

Predmetom vyšetrovania nie je len autopilot
NHTSB teraz skúma systém autopilot pri všetkých modeloch Tesly vyrábaných od roku 2014 až do roku 2021. Ide o vozidlá Model X, S, 3 a Y.

Vyšetrovanie sa konkrétne pozerá na to, ako systém autopilota monitoruje okolie auta a pozornosť vodiča. Experti si tiež posvietia na systém detekcie a vyhýbania sa predmetom či automobilom, ktoré sa nachádzajú na vozovke alebo v jej tesnej blízkosti.
Pod drobnohľadom sú aj pokročilé asistenčné systémy Tesly (ADAS), ktoré slúžia na zameranie pozornosti vodiča na cestu, keď je práve zapnutý autopilot. Systém vynucuje, aby mali vodiči ruku na volante a aby sa venovali dopravnej situácii naokolo. Dôvodom zvýšenej pozornosti na tieto systémy sú predchádzajúce štúdie, ktoré potvrdili, že spomínaný ADAS sa dal ľahko oklamať a navyše reagoval pomaly (až 30 sekúnd).

