Televízia Markíza sa rozhodla pre zásadný krok, ktorý zmení spôsob, akým Slováci sledujú televízny archív. Od dnešného dňa, 21. mája 2025 (00:00) už nebude možné preskakovať reklamné bloky pri sledovaní programov zo záznamu. Tento krok vyvoláva zmiešané reakcie, no cieľ je jasný – ochrániť príjmy z reklamy. Informuje o tom Trend.

Zákaz pretáčania reklám sa bude týkať všetkých operátorov, ktorí ponúkajú archívne vysielanie Markízy vrátane staníc Doma, Dajto, Krimi a Klasik. Výnimku majú len služby ako satelitné a DVB-T vysielanie. Zmena prichádza po dlhšej príprave a konzultáciách s operátormi, ktorým televízia dodala potrebné technické riešenia.

Markíza chce viac zárobkov z reklám 

TV markíza
Zdroj: Pexels / cottonbro studio (úprava redakcie)

Hlavným dôvodom zmeny sú peniaze. Markíza uvádza, že ak diváci preskakujú reklamy, televízia prichádza o zdroje, ktoré sú kľúčové pre výrobu vlastných seriálov, filmov či relácií.

Navyše, náklady na produkciu v posledných rokoch výrazne narástli. Sledovanie z archívu má čoraz vyšší podiel na celkovej sledovanosti, čo komerčným staniciam znižuje príjmy.

Diváci tak prídu o možnosť pohodlne preskočiť niekoľkominútové reklamné bloky, čo bola doteraz hlavná výhoda archívu. Markíza tvrdí, že nejde o nič výnimočné – podobný model už dlhšie uplatňuje aj česká TV Prima a je bežný aj v zahraničí.

Podobné opatrenie zvažuje aj TV JOJ

Zaujímavosťou je, že rovnaké opatrenie zvažuje aj televízia JOJ, ktorá v minulosti plánovala znemožniť pretáčanie prvých troch minút reklamy. Zatiaľ však túto zmenu odložila.

Je zrejmé, že slovenské televízie sa snažia získať späť kontrolu nad reklamnými príjmami. Otázne však ostáva, ako na to zareagujú diváci – najmä tí, ktorí už roky využívajú archív práve pre jeho flexibilitu.

Navyše dneš už máme úplne iné možnoti, ako sledovať obsah. Ľudia si predplácajú streamovacie služby práve preto, aby sa vyhli reklamám. Je teda otázne, či podobný zásah nie je len streľbou do vlastného kolena. Dajte nám vedieť do komentára na Facebooku či Instagrame, čo si o tom myslíte vy.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1100 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  Apple kedysi sponzoroval Porsche. Replika závodného špeciálu stojí 500 000$!
Môže ťa zaujímať
- Reklama -