Pred pár dňami sme vás informovali, že jeden z najväčších slovenských operátorov Slovak Telekom zažil rozsiahly hackerský útok, ktorý sa odohral v nedeľu 26. júna 2022. Útočníkom sa podarilo úspešne napadnúť niekoľko interných systémov, kvôli čomu nemal operátor k dispozícii internetovú stránku, aplikáciu a niektoré služby fungovali v obmedzenom režime.

Slovak Telekom však všetko postupne komunikuje a v priebehu uplynulých hodín zverejnil aj ďalšie vyjadrenie, ktoré sa týka útoku. Hoci sme sa nedozvedeli, aké presne škody napáchali útočníci a či sa im podarilo získať citlivé dáta, operátor uviedol, že obnova interných systémov v súčasnosti úspešne pokračuje. Okrem internetovej stránky je teda možné používať už aj aplikáciu na iOS či Android.

Prečítajte si tiež  iPhone 14 a iPhone 14 Pro: Cena, dizajn, výdrž batérie a všetky novinky, ktoré potrebujete vedieť

Zákazníci tiež môžu manažovať členov skupiny Magenta 1 a darovať im dáta, priamo v apke aktivovať dátové balíčky a sledovať ich spotrebu, aktivovať roamingové balíčky a na e-shope zadať objednávku paušálu či mobilného telefónu, ako aj predĺžiť zmluvu.

Operátor sa tiež ospravedlňuje za meškajúce objednávky či výmenu koncových zariadení, nakoľko ich odosielanie bolo po hackerskom útoku zastavené.

Zároveň však dodal, že zákazníci môžu využívať všetky služby a takisto sú dostupné aj prevádzky, kde by ste už mali vybaviť všetko, čo budete potrebovať. Tím Slovak Telekom je v celodennom aj celonočnom nasadení, aby sa všetko čo najskôr vrátilo do normálu. Dúfajme teda, že sa to podarí.

Oficiálne vyjadrenie spoločnosti Slovak Telekom na Facebooku

„Vážení zákazníci,

obnova našich interných systémov po nedeľňajšom kyberútoku úspešne pokračuje.

V uplynulých hodinách sa nám podarilo opätovne sprevádzkovať Telekom aplikáciu a e-shop s väčšinou funkcií:

1. zákazníci si môžu napríklad manažovať členov skupiny Magenta 1 a darovať im dáta.

2. priamo v Telekom aplikácií sa dajú aktivovať dátové balíčky či sledovať spotrebu.

3. k dispozícii je opäť aj aktivácia roamingových balíčkov cez Telekom aplikáciu.

4. na e-shope sa dá zadať objednávka paušálu či telefónu alebo aj predĺženie zmluvy.

Vzhľadom na pozastavenie zasielania zásielok v uplynulých dňoch môže dôjsť k ich meškaniu, postupne budeme dovybavovať aj objednávky či výmenu koncových zariadení.

Tým pádom sú web Telekomu i aplikácia k dispozícii pre vybavovanie väčšiny zákazníckych požiadaviek.

Naši zákazníci môžu neustále využívať svoje služby na našich sieťach a prevádzka prebieha v plnom režime. Aktuálne majú k dispozícii čoraz viac možností pre manažovanie služieb.

Všetky tímy ostávajú naďalej v dennom i celonočnom nasadení pre obnovu ostatných systémov.

Ďakujeme za pochopenie.“

Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?

Instagram Banner

Môže ťa zaujímať
- Reklama -