Spoločnosť Tesla je v súčasnosti vnímaná ako jedna z najpokrokovejších vo svojom obore vôbec. Vyrába totiž ako jedna z mála čisto elektrické vozidlá, ktoré sa dajú používať aj v reálnom živote, nakoľko je ich dojazd lepší ako do práce a nazad domov. Taktiež sú nabité technológiou a majú nádherný dizajn. Problémom je už len tá cena. Teda bola. Tesla predstavila model 3, ktorý začína na cenovke $35 000 a už počas predstavenia dokázala získať 133 000 predobjednávok. Tesla má teda našliapnuté k poriadnému úspechu, bude ako Apple?
Model 3 má neskutočný úspech, bude Tesla druhý Apple?
Tesla urobila jeden veľký krok. Predstavila produkt, ktorý jej v ponuke chýbal a ako sa ukazuje trafila doslova do čierneho. Model 3 je totiž fantastickým autom do mesta (a aj mimo neho) a s dojazdom okolo 360 kilometrov v základe dokáže zázraky. Jeho cenovka nie je popritom vôbec tak vysoká ako by jeden predpokladal.
Povedzme si na rovinu, vozidlá Tesla boli dodnes známe predovšetkým preto, lebo ide o skutočne vynikajúce stroje. Žiaľ si ich ale nemohol dovoliť len tak hocikto a to preto, lebo ich cenovka začínala na astronomických čiastkach a teda v sférach úspešných podnikateľov a startupistov, ktorým sa začalo dobre dariť. Ako sa ale zdá, Tesla vyvracia to, že elektromobily musia byť predražené.
Model 3 totižto začína na celkom dostupných $35 000 dolároch (cca. 31 000€) a aj keď je pravda, že ani to nie je úplne najmenej, akonáhle si človek uvedomí, že dostane auto, do ktorého už nemusí tankovať a jazdí takmer zadarmo po celú dobu jeho vlastnenia, cena sa radikálne v jeho očiach znižuje.
Ak by sme rátali s tým, že človek ročne najazdí 20 000 kilometrov, pri priemernej spotrebe 7 litrov len na pohonné hmoty zaplatí okolo 1500€. Ak by auto vlastnil 4 roky, je to 6000€ a pritom ešte znečisťuje životné prostredie a podobne.
Tesla je ale iná. Jazdí na elektriku a tak neznečisťuje absolútne nič. Pravda, aj vozidlo a akumulátory treba z niečoho vyrobiť a určite to nie je práve najekologickejší proces, ale vývoj ide stále dopredu a môžeme rátať s tým, že výroba bude stále šetrnejšia a šetrnejšia voči našej matičke prírode. Späť ale k téme.
Tesla dokázala počas poslednej prezentácie presvedčiť naozaj obrovský počet ľudí o tom, že jej model 3 bude fantastický. Už počas predstavovania modelu 3 totižto dokázali vyzbierať 133 000 objednávok na nový model 3.
Podotýkame, že vozidlo jeho majitelia nikdy predtým nevideli a tiež sa v ňom nemali možnosť previezť. Navyše si museli vystáť radu (podobnú ako na iPhone či iný Apple produkt). Potom bola zložená záloha $1000, no a následne auto predobjednané.
Záujem neustále rastie a novinku si časom stihlo predobjednať už viac ako 200 000 ľudí. Áno, čítaš správne a to tu je model 3 len niekoľko dní. Ľudia si ju teda očividne zamilovali okamžite na prvý pohľad a Tesle sa tak podarilo niečo, čo sa dlhé roky darí Applu. Uvidíme, kam sa to až dostane ale pokiaľ pôjde záujem o tieto vozidlá takýmto spôsobom hore, Elonové slová o produkcií 500 000 vozidiel ročne sa konečne naplnia.
Tesla 3 možno nebude najziskovejšie vozidlo spoločnosti, hoci po pridaní nejakej tej doplnkovej výbavy a verzie sa možno cena vyšplhá aj na dvojnásobok základu. Je dosť možné, že základná verzia bude stáť spoločnosť presne toľko, koľko za ňu zákazník zaplatí s tým, že sa pokryjú náklady na vývoj a výrobu.
Možno chce Tesla začať zarábať na doplnkovej výbave, naozaj nikto nevie. Čo ale vieme je fakt, že vozidlá si takto vybudovali sľubnú cestu k úspechu a je to už len na chalanoch zo spoločnosti, či sa tejto cesty chytia. My samozrejme veríme, že áno a držíme Tesle palce!