Televízia Markíza šokovala divákov vyhlásením, že od všetkých televíznych operátorov očakáva zavedenie technickej úpravy, ktorá znemožní pretáčanie reklám v ich archíve. Platiť to malo od včerajška, 21. mája 2025. Cieľom tohto kroku je navýšiť reklamné príjmy a znížiť rozdiel medzi sledovaním naživo a zo záznamu.
Ako však upozorňuje portál Živé na základe oslovania operátorov, realita je iná. Viacerí veľkí hráči sa rozhodli tento krok bojkotovať. Markíza argumentuje tým, že ako komerčná televízia je závislá od príjmov z reklamy, ktoré jej umožňujú produkovať kvalitný obsah.
Generálny riaditeľ Peter Gažík uviedol, že ide o kľúčový krok na udržanie kvality a konkurencieschopnosti.
Lepšia TV zakázala pretáčanie reklám v archíve. Telekom, Orange, SledovanieTV, O2, DSi Data, UPC, Antik či 4ka však zatiaľ nie
Z veľkých hráčov na túto výzvu zareagovala len platforma Lepšia TV, ktorá priznala, že zákaz pretáčania reklám od dnešného dňa zaviedla. Podľa Dominika Světlíka z Lepšia TV, ktorý bol oslovený portálom Živé, boli k tomuto kroku donútení zo strany vysieľateľa, no považujú ho za nepopulárny a kritizujú absenciu možnosti zaplatiť si archív bez reklám.
Ostatní slovenskí operátori sa však so zavedením zákazu nikam neponáhľajú. Dôvody sú rôzne – od technickej pripravenosti, cez neistotu v jednotnosti implementácie, až po obavy z negatívneho dopadu na zákaznícky zážitok.
Najhlasnejšia kritika prišla od operátora 4k. Tá pre Živé potvrdila, že nejde len o nepríjemnosť pre zákazníkov, ale aj o riziko ich odchodu ku konkurencii – najmä k streamovacím službám, ktoré fungujú bez reklám. Spomeňme Netflix, Disney+, Max či napríklad aj Apple TV+. Za jednorázový mesačný poplatok získať zákazník prístup ku oborvskému množstvu obsahu bez jediného prerušenia.
Navyše, podľa 4ky by všetky náklady na implementáciu mala znášať práve ich firma, čo považujú za neakceptovateľné.
Niektorí operátori sa zatiaľ nevyjadrili
Niektorí operátori, ako Satro či Skylink sa k téme pre Živé zatiaľ nevyjadrili. No je jasné, že plán Markízy zatiaľ narazil na tvrdý odpor a nedostatočnú pripravenosť.
Zákazníci tak aj naďalej môžu reklamy pretáčať – minimálne do momentu, kým operátori nepristúpia k zmene. Kedy sa tak stane, nie je zatiaľ isté.
Situáciu budeme samozrejme sledovať a o všetkom vás informovať. A len tak mimochodom, ku podobnému kroku chcela pristúpiť aj JOJka, no podľa doteraz zverejnených informácií si to tento operátor na zatiaľ rozmyslel. Možno chcel len vidieť, čo sa stane, keď s tým začne Markíza…
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1100 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.