Čínsky automobilový výrobca a hlavný konkurent spoločnosti Tesla, BYD predstavil úplne nové vozidlá s hybridným pohonom, ktorý dokáže prejsť viac ako 2000 kilometrov bez potreby dobíjania alebo dopĺňania paliva. Informoval o ňom portál Futurism, ktorý sa odvolal na správu agentúry Bloomberg.
Vozidlá BYD Qin L a BYD Seal 06 majú predstavovať alternatívu pre ekonomicky zameraných vodičov, ktorí sa obávajú obmedzeného dojazdu elektrických vozidiel. Tie totiž často neprejdú ani 400 kilometrov na jedno nabitie a to považujú za veľký problém. Okrem extrémneho dojazdu, ktorý v rámci tejto hybridnej sústavy môže činiť až 2 100 kilometrov chce BYD zaujať aj cenou.
Podľa zahraničných médií majú vozidlá stáť menej ako 13 000 € na domácom trhu, čo si v Európe dnes prakticky nedokážeme predstaviť. Práve nízka cena modelov Qin L a BYD Seal 06 má vytvárať silný tlak na drahších konkurentov.
Za zmienku stojí aj niekoľko základných parametrov hybridného systému, ktorý BYD predstavil. Jeho súčasťou je obyčajný benzínový motor s objemom 1,5 litra a maximálnym výkonom 74 kW, respektíve 101 koní.
Zákazníci si potom budú môcť vybrať z dvoch verzií elektrického pohonu:
- 120 kW elektromotor + 10 kWh batéria (elektrický dojazd 80 km)
- 160 kW elektromotor + 16 kWh batéria (elektrický dojazd 120 km)
Nie je dojazd ako dojazd
Hoci je údaj o prejdení 2 100 kilometrov na jedno nabitie neuveriteľne lákavý, je potrebné sa pri ňom mierne pozastaviť. BYD totiž vychádzal z čínskeho cyklu CLTC, ktorý je považovaný za najoptimistickejší v porovnaní s európskym cyklom WLTP a americkým testom EPA.
Pekným príkladom je napríklad dojazd elektromobilu Tesla Model 3 Long Range . Podľa EPA je to 550 kilometrov a podľa CLTC až 713 kilometrov, čo predstavuje rozdiel na úrovni až tridsať percent.
Každopádne, ak by sme znížili dojazd vozidiel BYD Qin L a BYD Seal 06 s inovatívnym hybridným pohonom o tretinu, stále by sme sa boli schopné dostať na viac ako 1 320 kilometrov, čo je fantastický údaj a sen mnohých Slovákov.
Vozidlá sa do USA nedostanú, no Európa je pre ne vcelku otvorená
Aj keď sú hybridné vozidla od spoločnosti BYD lákavé pre celý svet, pravda je taká, že sa tak skoro mimo čínskeho trhu nedostanú. Američania by za ne napríklad museli zaplatiť vysoké dovozné clo.
Prezident Joe Biden ho nedávno zvýšil na všetky dovezené čínske elektrické vozidlá na 100 percent, aby chránil domácich výrobcov a ukázal tvrdý postoj voči Číne.
V Európe je situácia voľnejšia, no aj tu by bola cena vyššie vymenovaných vozidiel pokojne aj o niekoľko tisíc eur vyššia. Práve dojazd bol doposiaľ pre Európanov v prípade elektromobilov či plug-in hybridov najväčším problémom.
BYD sa preto zameriava na výrobu lacných, energeticky efektívnych áut, ktoré nevyžadujú záväzok k plne elektrickému pohonu. Táto stratégia by mohla byť úspešná, keďže niektorí výrobcovia nie sú úplne presvedčení o budúcnosti výhradne elektrických vozidiel. Nechajme sa prekvapiť, ako to dopadne.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.