Spoločnosť Apple to na trhu so smartfónmi nemá ľahké, no napriek vyššej cene iPhonu dokáže predávať neuveriteľné množstva zariadení. Donedávna bola druhým najväčším výrobcom, avšak teraz ju predbehol azda najväčší čínsky konkurent.
Nie je žiadnym tajomstvom, že Xiaomi vo svojich začiatkoch kopírovalo dizajn a technológie jablkovej spoločnosti. Táto firma sa tým dokonca verejne chválila. Dnes má však na globálnom trhu so smartfónmi 17 % podisu, zatiaľ čo Apple na treťom mieste bojuje so 14 % podielom.
Vedúcim rebríčku zostáva Samsung, ktorý sa môže chváliť 19 % podielom. Je jasné, že Xiaomi nepredbehlo iba Apple ale do veľkej miery stiahlo náskok juhokórejského výrobcu a teraz ho ohrozuje.
Marža Xiaomi je oveľa nižšia
No a aj keď sa firma chváli perfektným výsledkom, v skutočnosti zarába omnoho menej než jej konkurencia. Zrovnávať ju so spoločnosťou Apple, kde low-cost iPhone SE začína na sume 479,00 € je asi nezmyselné.
Ak by sme k nej ale priradili Samsung, zistili by sme, že marža na zariadeniach je zhruba o 40 % až 75 % nižšia. To je obrovský rozdiel.
Xiaomi môže vďačiť za svoje umiestnenie predovšetkým pozitívnemu nárastu predajov v regiónoch východnej Európy, Afriky či Južnej Ameriky.
V drvivej väčšine ide o menej majetné oblasti, kde chcú zákazníci získať za svoje peniaze čo najmodernejší a najvýkonnejší hardvér.
Zaujímavým faktom je aj to, že v porovnaní s minulým štvrťrokom stúpol export z Číny o cca 12 %. Dá sa teda povedať, že Xiaomi prevzalo štafetu po spoločnosti Huawei a stalo sa tak obrovským globálnym hráčom.
V blízkej budúcnosti pôjde po Samsungu a je veľmi pravdepodobné, že ho predbehne. Nechajme sa prekvapiť.