Spoločnosť Slovak Telekom zverejnila na svojej Facebookovej stránke príspevok, v ktorom informuje všetkých svojich zákazníkov o rozsiahlom kybernetickom útoku, ktorý sa odohral počas nedele 26. júna 2022.
Operátor už podniká viaceré analýzy na vyhodnotenie všetkých dopadov útoku a zároveň realizuje množstvo aktivít pre obnovenie svojich interných systémov. Slovak Telekom tvrdí, že sa snaží, aby mohli zákazníci aj naďalej využívať všetky služby bez akýchkoľvek obmedzení, či už ide o mobilné paušály, predplatené služby, pevný internet alebo TV služby.
Každopádne však dopĺňa, že počas útoku boli zasiahnuté interné IT systémy, bez ktorých nemôže správne pracovať Web a ani Telekom mobilná aplikácia. Pravdepodobne sa teda pri ich otvorení stretnete s informáciou ohľadom kybernetického útoku (viď foto nižšie).
V rámci riešenia problémov tiež spoločnosť limitovala telefonické linky (služby zákazníkom a rovnako aj helpdesk) a predajne síce otvorila, no momentálne fungujú len v obmedzenom režime, dokým nedôjde k obnoveniu zasiahnutých IT systémov.
Firma však prisľúbila, že jej tímy pracujú na odstránení všetkých problémov celú noc a deň a snažia sa dostať všetky systémy do prevádzkyschopného stavu tak, ako to bolo doposiaľ. Pokiaľ sa dozvieme niečo nové, budeme vás samozrejme informovať.
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?