Ako píše denník The Wall Street Journal, najväčšia video-knižnica na svete má zaujímavé plány. Jej cieľom je vytvoriť špeciálny trh, na ktorom si budú môcť používatelia predplatiť rôzne služby na streamovanie filmov alebo seriálov. Samotná služba má byť vo vývoji už od roku 2020 a YouTube ju interne označuje ako „obchod s kanálmi“. Na trh príde pravdepodobne už na jeseň tohto roka, pričom dnes sa podarilo zistiť podrobnosti.
YouTube, ktorý patrí spoločnosti Google Alphabet údajne obnovil rozhovory s viacerými spoločnosťami, od ktorých chce získať účasť v platforme, na ktorej dlhodobo pracuje.
„Hovorí sa, že nový obchod s kanálmi YouTube by ponúkol skvelý marketing pre streamovacie služby, pretože spotrebitelia by si mohli na YouTube zadarmo pozrieť upútavky na seriály alebo filmy a potom si jednoducho zaplatiť za konkrétne predplatné služby.“
Streamovanie filmov a seriálov, ktoré pred pár rokmi úplne zmenilo spôsob distribúcie obsahu sa výrazne rozšírilo počas pandémie Covid-19, keď ľudia museli zostať doma. Aj preto nie je prekvapivé, že sa o túto tému zaujíma aj Google Alphabet, respektíve YouTube.
Biznis, ktorý z roka na rok rastie
Globálny trh so streamovaním videa mal v roku 2021 hodnotu viac ako 372 miliárd dolárov a očakáva sa, že tento rok vzrastie na približne 473,4 miliardy dolárov. Aby toho nebolo málo, v roku 2029 by mohol prekonať hranicu 1,7 bilióna dolárov, pokiaľ vezmeme do úvahy pravidelný medziročný 20 % nárast príjmov.
Aj preto nie je prekvapením, že si chce YouTube odhryznúť z koláča a hoci sám nebude zatiaľ sprostredkovávať konkurencieschopnú službu pre Netflix, Disney+ či HBO Max, mohol by aspoň čerpať pravidelné provízie z ich predplatného vďaka novej službe, na ktorej teraz pracuje. Čo si o tomto nápade myslíte vy?
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?