Apple nedávno uviedol na trh nové modely iPadu Pro, ktoré sa už tento týždeň dorazia k prvým majiteľom. Počas prezentácie Let Lose sprevádzala predstavenie nových tabletov reklamná kampaň s názvom „Crush!“, ktorá doslova pobúrila internet. Apple sa o niekoľko dní na to za reklamu ospravedlnil.
Táto reklama, ktorá mala ukázať schopnosti iPadu v oblasti kreatívnej práce, bola po uvedení na trh kritizovaná za svoj obsah. V reklame boli zobrazené scény, v ktorých sú rôzne predmety zlisované a zničené. Vo videu sme mohli vidieť hudobné nástroje, filmové rekvizity, knihy a iné predmety súvisiace s kreativitou.
Tento obraz mal symbolizovať, že všetky tieto formy kreativity možno realizovať prostredníctvom iPadu. Verejnosť však tento koncept neprijala vôbec dobre.
S reklamou pre nový iPad spravil Apple krok vedľa
V reakcii na túto kritiku vydal viceprezident Apple pre marketingovú komunikáciu, Tor Myhren, oficiálne ospravedlnenie spoločnosti.
Vo svojom vyhlásení pre portál Ad Age uviedol, že kreativita je základným kameňom filozofie spoločnosti. Taktiež dodal, že cieľom je vždy oslavovať rozmanité spôsoby, akými ľudia používajú iPad na vyjadrenie a realizáciu svojich nápadov.
Pripustil, že s reklamou “Crush!” minuli cieľ a vyjadril ľútosť nad týmto pochybením.
Reklama bola pôvodne zverejnená na Twitteri Timom Cookom a na YouTube kanáli spoločnosti. Aj keď reklama nebola šírená prostredníctvom platených médií Apple oznámil, že zrušil plány na jej vysielanie v televízii.
Napriek kontroverzii je reklama stále dostupná na oboch platformách. Podľa Ad Age bola reklama vytvorená interným tímom spoločnosti Apple, bez zapojenia externých reklamných agentúr.
Tento prípad ukazuje, aké dôležité je pre značky pochopiť, ako ich marketingové správy rezonujú s ich publikom. Čo si o reklamnej kampani pre iPad Pro myslíte vy?
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 900 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.