Spoločnosť Apple je jednoznačne inovatívna. Každý rok vylepšuje produktové portfólio svojich zariadení. Nie každý rok ide ale o revolúciu, väčšinou sa dočkáme len evolúcie. Je veľmi zaujímavé, že Apple ťaží z jednej koncepcie dlhodobo maximum. Zákazníkom pri tom evidentne nevadí, že sa neposúva až tak rýchlo vpred, ako napríklad konkurencia.
3Ako dokáže Apple vyťažiť maximum zo svojich produktov.
Hovorí sa, že ľudia nakupujú Apple už zo zvyku. Skrátka im zariadenia vyhovujú a nepotrebujú na tom nič meniť. Keď vyjde nový iPhone, kúpia si ho prakticky okamžite aj keď možno nie je na ňom toľko zmien, ako by očakávali. Vo firme to veľmi dobre vedia a presne preto možno neinvestujú až toľko peňazí do nového dizajnu a podobne. Jendoducho ho z roka na rok recyklujú.
Po prvý krát sa to stalo v rokoch 2007-2010. iPhone 2G mal oblé tvary a hliník na zadnej strane. Bol to ale v podstate rovnaký dizajn ako mal jeho nástupca iPhone 3G a vylepšená, „S“-ková verzia, 3GS. Následne však prišla ďalšia generácia a tá operovala s jedným dizajnom len dva roky. iPhone 4 a 4S mali totožné tvary v rokoch 2010 a 2011. Hardvér sa ale posunul v novšom modeli podstatne ďalej.
Nasledoval rok 2012 a dizajnová revolúcia v podobe väčšieho iPhonu 5. Dovtedy mali zariadenia len 3,5″ displej. Po roku 2012 išlo ale o minulosť a v Cupertine nasadili uhlopriečku 4″. Dizajn iPhonu 5 bol v podstate unikátny. Dôvod bol ten, že ho Apple používalo prakticky až do minulého roka v iPhone SE.
Na trhu teda vydržal celých 7 rokov s tým, že sa dá v niektorých obchodoch zakúpiť aj dnes. Ak si ho teraz niekto aktivuje, je predpoklad, že o 2 roky, na konci svojho životného cyklu, bude mať samotné zariadenie aj s dizajnom 10 rokov! To je v technologickom svete celá väčšnosť.