Americká automobilka chce dobiť starý kontinent. V najbližších týždňoch by sem mali začať prúdiť vozidlá Tesla Model 3 a Tesla Model Y vyrobené v Číne.
Pôjde pri tom o najdostupnejšie verzie s označením Standard Range, o ktoré by mohol byť v blízkej budúcnosti obrovský záujem. Má to však háčik…
Obavy v tejto súvislosti vytvára samotná krajina pôvodu. Ako uvádzajú zahraničné média, potencionálni záujemcovia nemajú jasné informácie o akumulátoroch.
V Číne sa Tesly dodávajú s rôznymi batériami, čo u nás vytvára chaos. Nemecký portál Teslamag sa však dostal ku informáciám, z ktorých vyplýva, že Európania môžu zostať pokojní.
Čínske Tesly dosiahnú lepšie čísla
Aby sme to uviedli na pravú mieru, v súčasnosti si môžete v Európe zaobstarať základnú Teslu Model 3 s 55 kWh batériou. Čínske verzie by však mali byť vybavené LFP článkami, o ktorých produkciu sa postará spoločnosť CATL.
Spolu s tým sa navýši aj ich kapacita, ktorá poskočí na 60 kWh. Z pôvodného dojazdu podľa WLTP na úrovni 448 km sa tak stane „lusknutím prsta“ 491 kilometrov, čo je slušný rozdiel.
Netreba pri tom zabúdať ani na perfektné dynamické parametre. Takýto elektromobil štartujúci na cene 39 000 € (Nemecko) bude schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h behom 5,6 sekundy a maximálna rýchlosť dosiahne 225 km/h. Podobné údaje sa vyrovnajú aj omnoho drahším elektromobilom či vozidlám so spaľovacím motorom.
Polepší si aj Tesla Model Y
Aby sme nezostali len pri základnom modeli Tesla Model 3, už čoskoro sa v Európe dočkáme aj základnej verzie SUV Tesla Model Y, ktorá sa zatiaľ nepredáva.
Standard Range bude disponovať totožným 60 kWh akumulátorom, ktorý poskytne dojazd na úrovni 455 kilometrov.
Cena za toto vozidlo narastie a hoci ju dnes nepoznáme, pri porovnaní Long Range a Performance verzii Modelu Y (ktoré už sú v ponuke) s Modelom 3 (tieto vozidlá sú po technickej stránke skoro totožné) odhadujeme, že by mala byť vyššia o cca 5 000 € až 8 000 €.
Stále sa však bude pohybovať v hladinách, do ktorých väčšina konkurencie v danej triede nenahliadne ani v najslabšie vybavenej verzii svojich elektromobilov.
Tesla dokončuje obrovskú fabriku v Berlíne
Na záver už iba doplníme, že zatiaľ čo Tesla doposiaľ dovážala svoje vozidlá do Európy z USA a po novom si pomôže aj Čínou, v priebehu tohto roka by mala stihnúť dokončiť aj svoju obrovskú továreň Gigafactory v Berlíne.
Tá sa bude špecializovať na výrobu batérií, elektromotorov, sedadiel a ďalších komponentov, vrátane odlievania, rezania, lakovania, montáže hnacieho ústrojenstva a skladania modelov 3 a Y. Produkcia by mala dosiahnuť kapacitu 500 000 automobilov ročne a očakávané náklady na stavbu továrne prevyšujú čiastku štyroch miliárd eur.