Je rozhodnuté. Po nádhernom a zdrvujúcom finále sú majstrami sveta Francúzi. Chorvátom chýbalo do konca možno trošku šťastia ale dnes už na tom nič nezmeníme. Nie je to ale len Francúzsko, ktoré zvíťazilo. Vyhrala aj spoločnosť Apple svojim dokonalým marketingom!
Zákaz FIFA
Pokiaľ sa zaoberáš futbalom, možno aj vieš o zákaze, ktorý už pred časom udelila FIFA pre značky, ktoré by sa chceli zviesť na mene majstrovstiev sveta. Aj preto bol vo všeobecnosti zakázaný „ambushed marketing“, ktorý zahŕňa aj napríklad „product placement“. Inými slovami hráči nemohli nosiť produkty, na ktorých boli vidieť logá značiek a keď aj niečo také na ušiach mali, poväčšine to skončilo prelepené páskou. Napriek tomu sa ale spoločnosti Apple podarilo tento zákaz prekonať a aj keď nebolo vidieť jej logo, všetkým bolo jasné, o aké produkty vlastne ide.
Výhoda AirPods
AirPods sú bezdrôtové slúchadlá po prvý krát predstavené popri iPhone 7, ktorý nemal koncovku na Jack. Po vizuálnej stránke sú veľmi špecifické a nabité dokážu byť dlhé hodiny. Po vybití alebo skončení používania sa jednoducho položia do nabíjacieho boxu, ktorý ich opäť nabije doplna a takto sa to opakuje až do kým netreba nabiť samotné púzdro. Medzi ľuďmi sú čoraz viac obľúbené a patrí to aj pre športovcov, ktorých neobmedzujú žiadne káble a pri svojej aktivite majú absolútnu voľnosť.
Apple evidentne niektorých hráčov slúchadlami obdarilo a reklama sa stala sama. Počas presunov alebo výstupov z lietadla sme mali možnosť neraz zahliadnuť na ušiach veľkého množstva akési tyčinky, ktorými boli slúchadlá AirPods. Aj keď teda nebolo vidieť logo, každý si už zhruba vedel domyslieť o čo ide. Niekomu možno pomohla symbolická biela farba inému zase ikonický tvar. Nech už to bolo čokoľvek, išlo o dokonalo využitú reklamu bez porušenia pravidiel. Dobrá práca.
Originálny produkt
V tomto prípade bolo nádherne vidieť, ako dokáže dobrý produkt, na ktorého dizajne si dali pracovníci v Apple záležať ovplyvniť aj reklamné prostredie. Omnoho lepšie sa totižto propaguje a ľudia ho automaticky spoznávajú a priraďujú k spoločnosti Apple. Veľmi podobne funguje aj napríklad iPhone, iPad či MacBook. Niekedy sa stretneme s tým, že tieto zariadenia majú „prelepené“ jabĺčko na zadnej strane. Napriek tomu takmer vždy vieme o akého výrobcu ide…
zdroj: 9to5mac