Pokiaľ ste niekedy nakupovali aplikácia na App Store, určite viete aj o tom, že Apple vás následne informoval formou e-mailu o celkovej sume. V poslednej dobe ale toto potvrdenie prestalo niektorých používateľom chodiť. Existuje tu spôsob ako ho môžete získať späť.
App Store má problém s odosielaním e-mailov…
V poslednej dobe sa na internete začali objavovať správy od používateľov, ktorí tvrdia, že už nedostávajú e-mailové potvrdenia o nákupoch v App Store či iTunes Store. Podobný mail bol pri tom doteraz vždy samozrejmosťou.
Možno aj preto sa tejto témy chytili média ako 9to5mac. Pre používateľa to môže znamenať aj ohrozenie bezpečnosti. Ak sa niekto zmocní jeho účtu a nakúpi si na App Store aplikácie za jeho peniaze, nemusí ho na to vôbec nič upozorniť (aj keď samozrejme môže napríklad SMS správa od banky). Podobným spôsobom tiež sledujú rodičia svoje deti a dávali pozor na to čo nakupujú.
Podľa doterajších zistení Apple neurobilo tento krok cielene. Ide skôr o náhodnú chybu, ktorá sa tu vyskytla a postihla viacerých používateľov vrámci celého sveta. Hovorí o tom aj vlákno komentárov na oficiálnych stránkach podpory spoločnosti Apple. S platbami problém samozrejme nie je. Tie prejdú a aplikácia sa okamžite začne sťahovať. Problém je len v následnom potvrdení, ktoré už používateľ nedostane.
Niekto si tieto výkazy rád sleduje (napríklad aj kvôli predplatnému). Kvôli tomu môžu používateľom chýbať. No a presne pre nich sme si pripravili menší návod na to ako sa k ním môžu dodatočne dostať. Je to možno trochu pracné ale zasa užitočné minimálne do doby, kým Apple spomínanú chybu neopraví…
Návod: Ako si nechať odoslať faktúru na e-mail vrámci App Store znovu?
- Otvorte si aplikáciu „Nastavenia“.
- V hornej časti vyberte svoje meno.
- Z ponuky vyberte iTunes a App Store.
- V hornej časti kliknite na svoje Apple ID a pokračujte tlačidlom „Zobraziť Apple ID“.
- Teraz vyberte položku „História nákupov“ (nachádza sa nižšie).
- Vyberte si konkrétnu aplikáciu (platenú) a kliknite na ňu.
- V spodnej časti výpisu môžete vidieť tlačidlo „Odoslať Znova“, kliknite naň.
Akonáhle budeme o chybe s tým, že App Store má problém s odosielaním e-mailov vedieť viac, budeme vás informovať. Pokiaľ ste sa s ňou ale stretli aj vy, skúste nás naopak informovať tiež…