Pokiaľ chcete nabiť elektromobil, postup je podobný, ako pri vozidlách s konvenčným spaľovacím motorom. Iste, líši sa to v rýchlosti a umiestnení nabíjania. Šofér však vždy musí z auta vystúpiť, cez kábel / hadicu ho napojiť ku zdroju energie a potom počkať, kým jej bude mať dostatok na ďalšie pokračovanie v jazde.
Inžinierom v spoločnosti Apple sa však tento postup evidentne nezdá a myslia si, že sa to dá urobiť aj jednoduchšie. Firma preto získala nový patent, vďaka ktorému nemusí majiteľ elektromobilu pre dobíjanie batérie ani len vystúpiť z auta von. Na strane druhej však musí docestovať ku špeciálnej nabíjačke.
Technologický gigant získal tento patent len nedávno, 10. mája, avšak firma o jeho registráciu požiadala ešte v roku 2017. To krásne ukazuje, ako dlho už prebieha vývoj Apple Car. Na projekte s interným označením „Titan“ sa podľa všetkého začalo intenzívne pracovať už niekedy v rokoch 2014 až 2015. Predstavenie príde najskôr v roku 2025 alebo dokonca 2027.
Podrobná dokumentácia priložená k patentu opisuje, ako tento unikátny systém nabíjania funguje. Ako sme už pri spoločnosti Apple zvyknutí, riešenie je maximálne jednoduché a funkčné.
Takto by to mohlo fungovať
Vozidlo by malo mať podľa všetkého niekde v prednom nárazníku umiestnený nabíjací port, pričom nabíjačka musí byť umiestnená približne v rovnakej výške.
Akonáhle by sa Apple Car priblížil ku panelu nabíjania, automaticky by sa jeho port otvoril a z panelu by sa vysunul konektor, cez ktorý môže vysokou rýchlosťou prúdiť elektrická energia. O presné napasovanie by sa mali postarať senzory, softvér a pravdepodobne aj kamery.
Vďaka špeciálnemu mechanizmu by sa samotný konektor mohol prispôsobiť smeru a takisto výške vozidla. Vďaka tomu by vodič s jeho „parkovaním“ nemal problém.
Po ukončení nabíjania sa podľa patentu panel s konektorom automaticky zasunie a port vo vozidle uzavrie. Vďaka tomu sa k systému nedostanú žiadne nečistoty prípadne voda, ktoré by ho mohli zaniesť alebo poškodiť.