O inteligentných reproduktoroch HomePod a HomePod Mini sa Apple vyjadruje ako o produktoch s obrovským potenciálom, ktorý chce s určitosťou rozvíjať aj v budúcnosti. V porovnaní s konkurenciou sú však HomePody na chvoste predaja.
Od roku 2017 si dominantnú pozíciu na trhu s inteligentnými reprákmi drží firma Amazon. Spoločnosti sa podarilo uchmatnúť a udržať si až dve tretiny trhu na pôde USA, čo je v skutku ohromný podiel. S jednou štvrtinou sa na druhom mieste umietnil Google, zatiaľčo o poslednú priečku sa jablková spoločnosť delí spolu s Facebookom.
Podľa posledných dát bolo v minulom roku predaných 25 miliónov inteligentných reproduktorov, z čoho Applu prischlo len veľmi malé percento. Konečný počet jednotiek od príchodu obdobných reprákov na trh sa dostal na niečo okolo 126 miliónov jednotiek.
Hlavný dôvod? No predsa cena
Áno, máme to tu zas. Obohraná pesnička o predražených Apple produktoch. V tomto prípade tomu tak podľa analýz naozaj bude. Plán s prémiovým reproduktorom v podobe originálneho HomePodu gigantovi z Cupertina rozhodne nevyšiel, čo sa neskôr odrazilo aj na jeho predajoch a následnom stiahnutí z trhu.
V prostredí plnom cenovo dostupných a nie až tak rozdielnych reproduktorov nemohol HomePod s vysokou cenovkou konkurovať. Príchod HomePodu Mini tieto suchoty určite napravil, no tiež sa nemôžeme baviť o spáse, ktorá by vystrelila Apple na prvé miesto v rebríčkoch predaja.
Posledné mesiace poukazujú na chýry, že Apple pracuje na novej generácii HomePod modelov. Tie by sa mali okrem obrazovky dočkať aj kamerového systému alebo integrácie spolu s Apple TV. Samozrejme sa stále jedná iba o dohady a preto si na oficiálne predstavenie nových reproduktorov budeme musieť ešte chvíľu počkať.