Spoločnosť Apple si opäť udržala titul najhodnotnejšej značky sveta, aj napriek tvrdej konkurencii. Podľa aktuálneho rebríčka Interbrand Best Global Brands 2025, má značka z Cupertina odhadovanú hodnotu 470,9 miliardy dolárov. Podarilo sa jej to už neuveriteľných 13 rokov po sebe.

Rebríček každoročne hodnotí 100 najväčších svetových značiek na základe troch hlavných kritérií. Medzi ne patria finančné výsledky, vplyv značky na nákupné rozhodnutia zákazníkov a celková konkurencieschopnosť. Spoločná hodnota všetkých firiem v rebríčku tento rok vzrástla o 4,4 % na 3,6 bilióna dolárov.

Apple sa stal 13-krát po sebe najhodnotnejšou značkou

Apple sa prvýkrát objavil v top 25 v roku 2008 a už v roku 2013 sa vyšvihol na prvé miesto, ktoré si odvtedy nepretržite drží. Hoci jeho hodnota medziročne mierne klesla o 4 %, stále má bezkonkurenčný náskok. Na druhom mieste sa umiestnil Microsoft ktorý si polepšil o 10 % na 388,5 miliardy dolárov. Trojicu najhodnotnejších dopĺňajú Amazon, Google a Samsung.

Najhodnotnejšie značky 2025
Zdroj: SvetApple

Zaujímavosťou tohtoročného rebríčka je raketový rast Nvidie, ktorá sa vďaka boomu umelej inteligencie posunula z 36. na 15. miesto. Hodnota spoločnosti narástla o neuveriteľných 116 %. Ide o najväčší medziročný skok v histórii Interbrandu.

Do prvej desiatky sa po prvýkrát dostal aj Instagram (+27 %), zatiaľ čo Nike sa prepadol z 14. na 23. miesto po strate 26 % hodnoty. Tesla si pohoršila dokonca o 13 priečok a skončila na 25. mieste.

Aj napriek miernemu poklesu však Apple potvrdzuje, že jeho značka, ekosystém a lojalita zákazníkov zostávajú bezkonkurenčné. Podľa analytikov by sa tento trend mal ešte viac prehĺbiť s nástupom vylepšenej Siri a nových prvkov Apple Intelligence. Je teda isté, že sa máme na čo tešiť.

Prečítajte si tiež  Apple takmer porazil Samsung. iPhone 17 láme predajné rekordy

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1200 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -