Apple Store má 11. rokov. Wow. Steve Jobs túto fantastickú službu predstavil v roku 2008 po boku vtedajšej novinky, iPhonu 3G. Dovtedy (jeden rok) nebolo možné do tohto zariadenia možné nainštalovať tak jednoduchou cestou aplikácie. Steve sa síce zo začiatku bránil. Bol ale presvedčený a nakoniec to bola jedna z najlepších vecí, akú vtedy iPhone ponúkol.
Apple Store má 11. rokov. Steve Jobs ho odmietal
Väčšina z vás považuje Apple Store za tú možno najbežnejšiu a najzákladnejšiu vec v iPhone. Nie vždy to tak bolo a nie vždy bol plný miliónov aplikácií všetkého možného druhu. Kedysi Apple Store neexistoval a hoci by ho zrejme konkurencia aj tak neskôr prinútila vzniknúť, zo začiatku to vyzeralo, že ani existovať nebude. Steve Jobs, vtedajší generálny riaditeľ spoločnosti Apple mal totižto zásadu a nechcel aby do jeho softvéru „šprtali“ vývojári tretích strán.
Na druhú stranu už ale v tej dobe boli populárne aplikácie napríklad pre počítač Mac. Bez nich by to jednoducho nešlo a nikto by zariadenia nechcel. No a hoci dlhodobo odmietal a bolo ho ťažké presvedčiť, že Apple Store je to pravé čo Apple potrebuje, nakoniec povolil a vznikla služba, ktorá sa každým rokom teší oborvskej popularite. Apple store má 11. rokov.
Steve si ale dal záležať na tom aby bolo všetko podľa pravidiel. Aplikácie museli vždy spĺňať prísne štandardy a museli spoľahlivo funovať. V opačnom prípade sa do obchodu nedostali (možno sa sem tam dostali ale buď boli vymazané alebo museli byť opravené). Dnes sa môžeme pozrieť vďaka sérií niekoľkých obrázkov na to ako sa dizajn týchto aplikácií a ich ikoniek postupom času menil. Človek by už ani nebol povedal, že to mohlo byť ešte pred niekoľkými rokmi také iné, komplikovanejšie ako dnes…
4Facebook
Začneme aplikáciu, cez ktorú si sa pravdepodobne dostal aj k tomuto článku. Kto by bol povedal, že po uvedení do internetového obchodu spoločnosti Apple, Facebook nepoužíval ikonku s legendárnym „F“?
V septembri 2008 sa objavila po prvý krát a v auguste roku 2009 sa ešte stihla mierne upraviť. „F“ vystupuje zo spodnej časti a nie je ohraničené. Takýto dizajn si Facebook nesie prakticky už 10 rokov bez väčšej zmeny. prispôsobil sa len modernejšiemu flat dizajnu. Ikonka je ale stále aktuálna a asi by bol nezmysel, keby ju firma menila.
Čo sa týka dizajnu samotnej aplikácie. Tu už medzičasom nastávali výraznejšie zmeny. V roku 2008 bol Facebook samozrejme prispôsobený dobe a možnostiam hardvéru. Zásadná zmena prišla v roku 2009, kedy sa zbavil spodného ovládacie centra a nahradilo ho menu v ľavom hornom rohu.
Potom pokračovali menšie zmeny až do roku 2013. Odvtedy funguje bez väčších zmien v ovládaní. Samozrejme medzičasom pribudli takzvané „Stories“, „like podľa nálady“ či „marketplace“. Princíp ale ostáva rovnaký.