O tom, že spoločnosť Apple zásadne skomplikovala sledovanie svojich používateľov vývojárom aplikácií tretích strán ste už asi počuli. Funkcia App Tracking Transparency vstúpila do prevádzky iba nedávno spolu s aktualizáciou iOS 14.5.

Už prvé prieskumy naznačili, že to bude mať obrovský dopad na inzerentov. Akonáhle sa človek môže rozhodnúť, či bude alebo nebude zdieľať svoje osobné údaje či informácie o aktivite s vývojármi, v drvivej väčšine volí možnosť „nezdieľať“. Pri vzorke 850 opýtaných respondentoch sa takto rozhodlo až 98 % z nich (išlo o prvý prieskum z apríla).

Aby sme to uviedli na pravú mieru, problém nie je v tom, že by určitá apka získavala informácie o ľuďoch a následne by ich používala výhradne pri svojej činnosti.

Vývojári však do bezplatných hier, kalendárov a podobne pridávajú funkcie sledovania, ktoré získavajú rôzne dáta a tie následne predávajú korporáciám ako Facebook či Google, ktoré ich využívajú na optimalizáciu reklamy.

Aj preto sú banery, textové reklamy a podobne tak dokonalo optimalizované presne podľa vašich vyhľadávacích dopytov či preferencií. Niekedy až človek nerozumie, ako je to možné.

Sledovať sa nechá na iOS iba 25 % ľudí. Ostatní volia druhú možnosť

Nedávno bol uskutočnený ďalší prieskum, ktorý sa zaoberal rovnakou tématikou. S funkciou sledovania sa už ľudia zžili a tak sú výsledky oveľa presnejšie než v apríli. Pre inzerentov ale stále nejde o dobré správy. V priemere sa rozhodne udeliť povolenie na sledovanie iba 1 zo 4 majiteľov iOS zariadení.

Apple zavarilo inzerentom: Až 75 % iOS používateľov nechce byť sledovaných!

Zvyšných 75 % nechce zdieľať svoje osobné údaje či informácie o aktivite a to podľa expertov zásadne zranilo reklamný biznis.

Niektorým firmám klesli príjmy z reklamy aj o viac než 30 % až 40 %, čo je nepredstaviteľné číslo. Najviac to pociťujú inzerenti na Facebooku, no výnimku netvorí ani Google a iné platformy.

Zavedenie App Tracking Transparency spôsobilo, že firmy stratili prístup k niektorým veľmi cenným údajom, určeným na presné cielenie reklamy.

Najlepšie si to môžete predstaviť na spoločnostiach špecializujúcich sa na výrobu a predaj príslušenstva pre Apple produkty, ktoré si oveľa ťažšie hľadajú zákazníkov.

[poll id=“8″]

Pocítiť to môžeme všetci 

Aj keď sa to pre bežného človeka nemusí zdať ako zásadný problém, v skutočnosti je obrovský. V obehu zrazu chýbajú milióny či miliardy eur, ktoré by sa za normálnych okolností investovali do reklamných kampaní na platformách ako Facebook, Instagram, Google a podobne.

Apple zavarilo inzerentom: Až 75 % iOS používateľov nechce byť sledovaných!

Tieto nadnárodne spoločnosti už avizovali, že ak sa v budúcnosti situácia nezlepší a používatelia nebudú udeľovať povolenie na sledovanie, nezostane im nič iné než zakročiť. Jednotlivé služby môžu byť spoplatnené pravidelným mesačným príspevkom.

Prečítajte si tiež  Apple nám tajil niečo o AirPods: Chceli by ste takéto farebné varianty?

Uvidíme, ako sa táto situácia vyvinie, no neočakávame, že spoločnosť Apple ustúpi. Dá sa však povedať, že do obrovskej miery ovplyvnila celý reklamný priemysel a ten si teraz bude musieť poradiť.

Napíšte nám do komentára, čo si o tom myslíte vy. Stojíte na strane Apple alebo inzerentov?

Môže ťa zaujímať
- Reklama -