Spoločnosť Apple už roky predstavuje produkty formou konferencii, kde si pozve novinárov z celého sveta. Za čias Steva Jobsa bol hriech tieto konferencie nesledovať. Dnes však máme pocit, že Applu chýba na Keynote „elán“. Chcelo by to trošku živšiu prezentáciu…

Applu chýba na Keynote „elán“.

Nechápte ma zle, mám rád spoločnosť Apple. Mám rád jej produkty a mám rád aj konferencie (aj keď z nadpisu ste si možno vydedukovali, že s nimi nie som až taký spokojný). Možno nepatrím medzi skupinu ľudí, ktorí si myslia, že firma ide bez Steva Jobsa zlým smerom ale v niečom s takýmito ľuďmi súhlasím.

Tim Cook jednoducho vedie Apple iným, povedal by som opatrnejším spôsobom. Steve bol viacej „agresívny“ a odvážny. To však nebolo vidno len na samotných zariadeniach. Bolo to vidieť aj na konferenciách. Tie ma za jeho čias bavili omnoho viac. Konferencia bola jednoducho zábavnejšia a pozeralo sa na ňu o čosi lepšie ako dnes. Človek si tieto videá jednoducho rád pustí aj dnes, roky po tom, čo boli produkty predstavené a v čase, kedy už dávno nie sú aktuálne.

Steve to mal jednoducho v sebe a vniesol to pomerne monotónneho predstavovania produktov, ktoré vždy sprevádzajú emócie akýsi elán a život. Inými slovami, aj keď práve predstavoval ten najnudnejší produkt na svete, ľudí to bavilo sledovať. Dnes však nič podobné na konferenciách nevidíme. Asi by bolo neprirodzené, keby to zrazu z ničoho nič začal robiť Tim Cook ale možno by mohli chlapci trošku zapracovať na tom aby bolo predstavovanie iPhonov o čosi viac zábavné.

Aby ste pochopili, čo presne chcem týmto komentárom vyjadriť, pozrite si toto video. Je to kompilácia predstavení „One More Thing“, ktorú sprevádza počas takmer celého videa práve Steve Jobs. Práve One More Thing by sme sa mohli dočkať aj tento rok. Minimálne tak nám to informácie vo veľkom naznačujú. Sme veľmi zvedaví na to ako nám ju kompetentní predajú.

Pokiaľ bude stať predstavenie za to, dnešný článok neplatí. Pokiaľ však nie, ostaneme naďalej sklamaní a budeme dúfať, že sa to raz zmení. Apple je firma, ktorá si zakladá na emóciách. Pokiaľ tu však chýba emócia pri predstavení, perspektíve akási „duša“ celej spoločnosti, ktorú kedysi zastával Steve Jobs, stráca to na kvalite a to je škoda…Omnoho menej ľudí potom láka nákup produktu, keď ich jednoducho nedokáže osloviť počas predstavenia. Teda aspoň tak to cítim ja…

Prečítajte si tiež  Apple čelí žalobe kvôli falošnému marketingu týkajúceho sa displejov na MacBooku s čipom M1

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.