Naše súkromie je v dnešnej dobe cennejšie ako si myslíme. Pomocou sociálnych sietí si o nás môže prakticky ktokoľvek zistiť veľmi veľa. Žiaľ funguje to tak napríklad aj na reklamách, ktoré sú dosť často zneužívané v náš neprospech. Reklamy v aplikáciach pre deti zatiaľ obmedzené nebudú.
Reklamy v aplikáciach pre deti zatiaľ obmedzené nebudú. Tvrdí Apple.
Tento rok už sa na internete objavili informácie o tom, že aplikácie od vývojárov tretích strán, ktoré sú primárne určené pre deti budú mať obmedzené fungovanie čo sa reklamy týka.
Dôvod je úplne pochopiteľný a ide o iniciatívu Applu ochrániť súkromie tých najmenších. Neskôr, začiatkom júna prišlo dokonca aj oficiálne prehlásenie od Applu, ktoré tvrdilo, že novinku spustí už v septembri 2019. Ako sa ale ukazuje, nie je to také jednoduché a oficiálne spustenie sa odkladá. Problémom sú vývojári, ktorí sa akosi nestíhajú adaptovať a upraviť aplikácie tak aby vyhovovali Cupertinskemu gigantu, firma im chce dať viacej času.
Nové smernice spoločnosti Apple a jej obchodu AppStore bránia aplikáciam pre deti aby zneužívali analytické služby tretích strán, ktoré môžu zhromažďovať údaje o zvykoch používania a na základe toho prispôsobiť reklamu…
Apple nechá vývojárom čas aby aplikácie prispôsobili novým prísnym pravidlám.
Nové pravidla, čo sa ochrany súkromia v prípade dieťaťa na AppStore týka sú omnoho prísnejšie ako tie klasické. Všetky reklamy spadajú do týchto pravidiel. Znamená to teda, že vývojári musia zapracovať na kompletnej zmene štruktúry aplikácie a reklamy nastaviť tak aby vyhovovali Applu. Aj preto im jablková spoločnosť dáva o čosi viacej času, nakoľko to zrejme nie je až tak jednoduché ako by sme boli na prvý pohľad povedali.
O tom, kedy sa stane tento veľmi zaujímavý a nápomocný projekt realitou momentálne diskutovať nebudeme. Neočakávame ale, že sa čakacia doba „extrémne“ predĺži. Možno o pár mesiacov. Spustenie nových pravidiel na ochranu súkromia detí by mohlo prísť už v októbri alebo v novembri. Všetko to záleží len od toho, ako rýchlo sa bude vývojárom dariť a koľko je ochotné Apple čakať. Celkom dobrý nápad, čo poviete?