Chalanom zo streamovacej služby Spotify muselo pred dvoma rokmi poriadne prihorieť pod zadkom, keď so svojou alternatívou toho, čo sami ponúkajú prišla jedna z najväčších a najpopulárnejších firiem sveta, ktorá navyše predáva zariadenia, na ktorých sa dá používať podobná služba, Apple Music. Dnes sa ale ukazuje, že zachovanie chladnej hlavy sa vyplatilo a hoci Apple Music jednoznačne nie je najhoršie, Spotify ho potichu valcuje.
Spotify vs. Apple Music
Keď sa ti niekto v biznise mieša do kapusty, určite ťa to príliš neteší. Najmä keď je tvojim konkurentom spoločnosť Apple, ktorá ročne predá 150-200 miliónov smartfónov na ktorých ide spustiť jeho vlastná verzia tvojej služby. Samozrejme ani Spotify určite nebol prvým, kto prišiel s týmto spôsobom platenia a počúvania, no jednoznačne bol a stále aj je najväčším. Apple je na trhu zhruba dva roky a za tú dobu sa mu podarilo nabrať pomerne slušných 27 miliónov platiacich používateľov, čo teda v konečnom dôsledku vôbec nie je také zlé číslo.
Spotify je ale na trhu omnoho dlhšie a takto pred rokom mal 40 miliónov platiacich. Človek by si možno bol povedal, že Apple ho pomerne ale isto dobieha, no to by bol na veľkom omyle. Pravda je totižto taká, že za jeden jediný rok dokázal nabrať skoro toľko fanúšikov ako Apple za celé dva. Dnes sa chváli 60 miliónmi čím sa Applu vzďaľuje na míle ďaleko. Applu trvalo 20 miliónov fanúšikov rok a pol. Na druhú stranu by ale v Spotify nemali nič podceňovať, lebo Apple ide a stále naberá na sile. Keď prišlo Apple Music, Spotify už na trhu nejaký ten piatok bol a už v tej dobe išlo o veľmi silnú konkurenciu.