Prémiový nemecký výrobca áut odmietol integrovať najnovší systém CarPlay Ultra od Apple. Automobilka BMW sa sústreďuje na vlastné riešenia a chce si udržať kontrolu nad softvérom aj značkovou identitou.
To všetko aj napriek tomu, že BMW a Apple už roky spolupracujú. Práve BMW bola prvá značka, ktorá vo svojich modeloch začala používať bezdrôtový Apple CarPlay. Taktiež ako jedna z prvých prišla so službou CarKey, teda odomykaním vozidiel cez iPhone / Apple Watch. Dokonca bol jej „päťkový“ model použitý aj na oficiálnej prezentácii spoločnosti Apple.
Spoločnosť BMW oficiálne potvrdila, že vo svojich pripravovaných vozidlách neplánuje integrovať novú generáciu systému Apple CarPlay Ultra. Ide o prvé jednoznačné verejné odmietnutie tejto platformy od nemeckej automobilky, ktorá sa doposiaľ k tejto téme vyjadrovala len opatrne.
Apple CarPlay Ultra sa do vozidiel BMW nedostane
Apple predstavil CarPlay Ultra ako pohlcujúce a vysoko prispôsobené rozhranie pre automobily. Oproti bežnému CarPlay systému, ktorý je obmedzený na centrálnu obrazovku infotainmentu, CarPlay Ultra pokrýva celý systém displejov vozidla. Týka sa teda aj digitálneho prístrojového panela a ďalších obrazoviek.
Apple týmto spôsobom umožňuje vodičom ovládať nielen navigáciu či hudbu, ale aj funkcie ako klimatizáciu, kamery, režimy jazdy a ďalšie prvky. Tie boli doteraz výlučne v rukách výrobcov.
BMW však má iné plány. Hovorca spoločnosti BMW AG v stanovisku uviedol, že BMW v súčasnosti neplánuje integrovať Apple CarPlay Ultra. Ide o zásadnú zmenu oproti pôvodnému, neutrálnejšiemu vyhláseniu z roku 2022, kde značka deklarovala, že vyhodnocuje možnosti integrácie.
Namiesto toho BMW vsádza na svoju vlastnú platformu iDrive X. Novinka by mala byť predstavená koncom roka 2025 v modeli BMW iX3 a neskôr ju rozšíri na všetky nové vozidlá postavené na architektúre Neue Klasse. iDrive X ponúkne napríklad panoramatický head-up displej, ktorý premieta dôležité informácie priamo na čelné sklo.
CarPlay aj Android Auto budú v iDrive X stále dostupné ale len v základnej forme. Užijeme si ich tak iba na hlavnom infotainment displeji, nie ako celosystémové rozhranie. Na druhej strane však treba dodať, že práve BMW patrilo k priekpníkom v oblasti Infotainment systémov vo vozidlách, logickom usporiadaní menu a jednoduchom ovládaní. Dá sa preto pochopiť, prečo nechce automobilka pustiť Apple „hlbšie“ do svojich vozidiel.
Nadstavbu Ultra odmietajú aj ďalší veľkí hráči
Nie je však jediným výrobcom, ktorý odmietol CarPlay Ultra. Mercedes-Benz, Volvo, Polestar a Renault sa taktiež rozhodli systém Apple neimplementovať, napriek tomu, že boli považovaní za potenciálnych partnerov.
Aj v tomto prípade je tu jedna zaujímavosť. Práve Volvo a Polestar totiž patrili medzi prvé značky, ktoré podporovali hlbšiu integráciu základného CarPlay do vozidla. Okrem hlavného displeja si v týchto vozidlách môžete zobraziť mapu z CarPlay aj medzi budíkmi, čo zďaleka nepodporuje každá značka (zhodou okolností aj toto je jedna z vecí, s ktorou prišlo vyššie spomínané BMW medzi prvými).
Naopak, výrobcovia ako Porsche, Ford, Honda, Genesis, Kia a ďalší naďalej plánujú CarPlay Ultra podporovať. Prvým a zatiaľ jediným výrobcom, ktorý ho reálne uviedol do praxe, je Aston Martin.
Zavádzanie CarPlay Ultra teda postupuje pomaly. Apple síce prináša atraktívne a jednotné používateľské prostredie, no výrobcovia áut si čoraz viac uvedomujú, že vlastné rozhrania im dávajú väčšiu flexibilitu, kontrolu nad údajmi a schopnosť diferencovať sa od konkurencie. Nechajme sa teda prekvapiť, v akých ďalších vozidlách tento systém uvidíme.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1200 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.