Virtuálny operátor Okay fón sa opäť dostáva do centra pozornosti po tom, čo sa viacerí zákazníci sťažujú na neoprávnené platby. Hoci sa pôvodne riešili najmä výpadky služieb či opakované preinštalovanie eSIM kariet, teraz ide o vážnejší problém – klientom odchádzajú peniaze aj po tom, čo služby oficiálne zrušili. Téme sa venoval portál Živé.

Zákazníci upozorňujú, že proces deaktivácie automatických platieb na webe operátora často nefunguje. Niektorým používateľom tak mesačne odchádzajú poplatky za dátové balíky, o ktoré už nemajú záujem.

Podľa dostupných skúseností môže v týchto prípadoch pomôcť reklamácia platby priamo v banke – ak služba nebola dodaná, banky často vedia peniaze klientovi vrátiť späť cez kartovú spoločnosť.

Štát eviduje sťažnosti, no má zviazané ruky

operátor zdražovanie euro
Zdroj: Pixabay / lukgehr

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií potvrdil, že o situácii vie a prijal viacero podnetov. Jeho právomoci sú však obmedzené, pretože operátor funguje cez zahraničných poskytovateľov a na Slovensku operuje v režime medzinárodného roamingu. Kompetentný je preto regulátor v krajine, kde má poskytovateľ domovskú sieť.

Úrad pripomína, že zákazník môže kedykoľvek ukončiť zmluvu bez udania dôvodu. Ignorovanie zo strany operátora môže viesť aj k občianskoprávnym alebo trestnoprávnym sporom.

Problémy však rieši aj Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá aktuálne eviduje osem podnetov týkajúcich sa kvality poskytovaných služieb. Zatiaľ neeviduje prípady, ktoré by naznačovali priamy zásah do spotrebiteľských práv, no upozorňuje, že neoprávnené strhávanie platieb môže byť považované za nekalú obchodnú praktiku.

Operátor mal problémy hneď od svojho štartu 

Situáciu ohľadom operátora Okay Fón pozorne sledujeme prakticky od jeho štartu, ktorý sa začal v lete 2025. V tom čase ponúkal výhodné balíky mobilných dát za rozumné ceny, čo mohlo byť pre mnohých Slovákov lákavé.

Len niekoľko dní na to však nastal prvý problém, kedy mu prestali fungovať v našej krajine karty. V tom čase to prevádzkovateľ operátora okomentoval tým, že ide o výpadok na strane technologického partnera, ktorý zabezpečoval prístup k sieti a správu eSIM kariet.

Okay Fón teda zmenil partnera, čo malo za následok o čosi menej výhodné balíky. Vo veľmi krátkom čase však riešil ďalšie problémy, po ktorých ktorých musel už po tretíkrát spúščať svoje eSIM služby, tentokrát cez poľského partnera. Teraz sa operátor dostal do problémov opäť, takže uvidíme, akú bude mať v našich končinách budúcnosť.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1200 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  AKTUÁLNE: Najväčší slovenský operátor o pár dní vypne 3G sieť. Hrozia výpadky
Môže ťa zaujímať
- Reklama -