Už dlhší čas je možné platbu za hocijaký obsah iTunes či App Store vrátiť. Ak si stiahneš trebárs aplikáciu a do 14 dní požiadaš o vrátenie peňazí, budú ti vrátené. Avšak, je v tom pár háčikov, na ktoré treba pred žiadaním vrátenia platby, ale aj pred samotným nákupom myslieť.

Dva týždne času

Apple možnosť vrátenia platby spustilo pre všetkých zákazníkov v Európskej únii s tým, že majú právo na zrušenie nákupu do 14 dní od zakúpenia. Platí to len vtedy, ak pred nákupom nebudeš upozornený na to, že na vrátenie platby nemáš nárok. Bežne sa to však nestáva, no ak o vrátenie žiadaš častejšie ako je bežné, táto možnosť tu je.

Predstav si modelový príklad vrátenia platby. Kúpiš si aplikáciu za 1,99€, požiadaš o vrátenie, platba ti bude vrátená a tu vzniká problém s tým, že ak si ju ponecháš, strácaš nárok na ďalšie aktualizácie, ktoré sa danej aplikácie týkajú. V praxi to znamená, že ak by daná aplikácia dostala nové funkcie, o ktoré máš záujem, nebude možné ju aktualizovať.

V App Store v časti Aktualizácie bežne vidíš aplikácie, ktoré boli naposledy aktualizované, či tie, ktoré je potrebné aktualizovať. Pri tej, ktorá na aktualizáciu nemá nárok však ostane ikonka Aktualizovať stále. Aktualizáciu dostaneš až vtedy, ak si aplikáciu zo svojho zariadenia odstrániš a následne opäť zakúpiš, no o vrátenie platby už nepožiadaš.

App-Store-svetapple.sk

Prečítajte si tiež  App Store je bezpečné miesto: Apple varuje pred novými zmenami v EÚ
Môže ťa zaujímať
- Reklama -