Spoločnosť Apple je jednoznačne inovatívna. Každý rok vylepšuje produktové portfólio svojich zariadení. Nie každý rok ide ale o revolúciu, väčšinou sa dočkáme len evolúcie. Je veľmi zaujímavé, že Apple ťaží z jednej koncepcie dlhodobo maximum. Zákazníkom pri tom evidentne nevadí, že sa neposúva až tak rýchlo vpred, ako napríklad konkurencia.

1Apple týmto spôsobom šetrí miliardy dolárov

Ako dokáže Apple vyťažiť maximum zo svojich produktov.
Ako dokáže Apple vyťažiť maximum zo svojich produktov.

No a teraz k pointe veci. Ak ste sa dostali až do tejto časti článku, určite ste pochopili, kam asi mierme. Apple skrátka za celých 13 rokov, počas ktorých iPhone existuje predstavilo v podstate len 4 alebo 5 významných dizajnových generácii. To je veľmi málo ale ľuďom to evidentne nevadí, pretože sa predaje pohybujú neustále v mimoriadne dobrých číslach.

Konkurencia na to ide úplne iným spôsobom. Ročne minie desiatky miliónov na nový dizajn, výskum, vývoj, testy a všetko ostatné. Okrem iného určite ani zmeny vo výrobe nebývajú také lacné, pokiaľ sú príliš rozsiahle. V Cupertine si s tým ale evidentne ťažkú hlavu nerobia. Skrátka zoberú starší telefón, ktorý je už na konci životného cyklu a ponúknu ho s výkonným procesorom v prakticky nezmernej podobe.

Skonštatovať z toho môžeme to, že okolo iPhonu sa vytvoril akýsi kult. Všetci hovoria, že má úžasný a nadčasový dizajn ale nikto reálne nerieši to, že sa tento dizajn vôbec nemení a má roky úplne rovnaké tvary.

Toto isté ale Apple robí aj pri iných produktoch ako je napríklad iPad, MacBook, iPod Touch, AirPods a podobne. V spoločnosti niečo vznikne a má to omnoho väčšiu životnosť na trhu ako pri konkurenčných produktoch. Firma to celé roky recykluje.

Stačia len minimálne medziročné zmeny, ktoré už dokážu zákazníkov donútiť, aby si produkty kupovali. Čo si myslíte, vy, mali by v Cupertine zmeniť túto taktiku alebo na to idú dobre? Napíšte nám do komentára.

Prečítajte si tiež  Je to oficiálne. Apple TV+ potvrdzuje druhú sériu pre seriál The Afterparty
Môže ťa zaujímať
Ďalšie
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.