Pokiaľ nás pravidelne sledujete, pravdepodobne ste zaznamenali článok o nesprávnom kábliku k iPhonu 11 Por Max, ktorý obletel slovenský internet ale aj celosvetové média ako idropnews, phonearena a mnohé iné. Dnes prinášame informáciu o tom ako to celé dopadlo. Takýto výsledok prekvapil aj nás!

Ako dopadla reklamácia nesprávneho kábla v balení iPhonu 11 Pro Max?

Približne pred mesiacom nám napísal do redakcie fanúšik Michal so svojim prekvapivým problémom, ktorý sa týkal jeho iPhonu 11 Pro Max. Zakúpil si zariadenie u známeho predajcu NAY Elektrodom a dostal iPhone, v ktorého balení našiel na miesto USB-C káblik s koncovkou USB-A.

Samozrejme bol to problém. 18W adaptér, ktorý Apple štandardne dodáva k tomuto modelu je kompatibilný len s USB-C káblom. Inými slovami mu takéto príslušenstvo zariadenie nevedelo nabiť.

Pravdepodobne ide o unikátnu chybu, keďže sme o nej doposiaľ nepočuli vo veľkom merítku, avšak na svete sa stávajú rôzne veci a aj preto nás možno až tak neprekvapila. Apple sa skrátka niekde na výrobnej linke pomýlilo a pridalo sem zlý káblik. Pokiaľ by ste si kúpili telefón za vyše 1300€ pravdepodobne by ste očakávali, že výrobca všetko napraví na svoje náklady. V tomto prípade sa tak ale nestalo.

NAY Elektrodom reklamáciu posunul ďalej, konkrétne miestnemu autorizovanému servisu spoločnosti Apple, ktorým bol v tomto prípade SWISS. Zákazník však obdržal len informáciu, že reklamácia uznaná nebola. Na miesto toho ale dostal cenovú ponuku na nový, originálny káblik, čo ho pochopiteľne nahnevalo.

Z týchto faktov si môžeme vyvodiť jednu vec. V prvom rade nechceme očierňovať autorizovaný servis. Ten sa tiež drží len postupov, ktoré mu stanoví spoločnosť Apple. Technici sú vyškolení tak ako by v podobných prípadoch postupovali technici priamo v Apple. Dá sa teda povedať, že pokiaľ by sa vám toto stalo povedzme v Apple Store, je dosť možné, že by ste pochodili s rovnakým výsledkom.

TIP: Vždy vyskúšajte podať odvolanie a zaslať reklamáciu priamo do Applu (pokiaľ je to možné).

Dôvod je jednoduchý. Sú určité situácie, ktoré nemuseli byť posúdené správne a tiež také, pri ktorých vedia v Apple urobiť výnimku. Nám sa to napríklad stalo s tým istým autorizovaným servisom pri rozbitých hodinkách Apple Watch.

Samotný autorizovaný servis reklamáciu neuznal, pretože podľa postupov Apple sa na daný problém nevzťahuje záruka. Ponúkli nám ale ochotne možnosť zaslať hodinky priamo do Apple, čo sme samozrejme využili. Výsledok bol taký, že ani nie za týždeň sme už mali nové, respektíve repasované Apple Watch.

Prečítajte si tiež  5 pozadí pre iPhone & iPad od Svetapple.sk |18.10.2015|

Pokiaľ sa vám teda výsledok reklamácie nezdá, pokojne to vyskúšajte takto (ak budete mať takúto možnosť). Možno budete prekvapení ako to napokon dopadne

Diskutabilná reklamácia

Napriek všetkému, čo sme písali vyššie, musíme sa prikloniť tak trochu aj na stranu Applu. Pokiaľ by bolo zariadenie rozbalené priamo pred predajcom a bolo by pochybenie na strane výrobcu evidentné pravdepodobne by to vyzeralo úplne ináč ako keď zákazník prišiel už s rozbalenou krabičkou a príbehom o tom, že v nej našiel zlý nabíjací káblik.

Predsa len tu musí predajca ale aj výrobca stále rátať s tým, že zákazník si mohol zakúpiť aj povedzme iPhone 11 a s tým, že chce dostať druhý káblik s koncovkou USB-C a tak skúsil týmto spôsobom reklamovať balenie. (Jednoduchý dôvod: Kúpil si aj druhý 18W adaptér ale nedostal k nemu káblik).

Na druhú stranu si ale nemyslíme, že podobné špekulácie skúša každý a pokiaľ sa daný problém vyskytne, výrobca musí byť pripravený správne a profesionálne reagovať. Neuznanie reklamácie v tomto prípade skutočne nie je ideálne riešenie.

Za predpokladu, že zákazník našiel naozaj nesprávny kábel v balení svojho iPhonu, je v tomto prípade neprávom poškodený. Po medializácii podobných prípadov potom dostáva spoločnosť zbytočne negatívne PR zo strany novinárov.

Treba tiež spomenúť, že nech už to vyzerá akokoľvek diskutabilne, na fotkách je jasné, že do autorizovaného servisu putoval úplne nový (originálne zabalený) kábel. Ten by si Apple mohlo v prípade reklamácie nechať a poškodenému poskytnúť náhradný USB-C kábel. Skúste sa sami seba opýtať, aká škoda by asi Applu vznikla…

Toto našiel v balení iPhonu 11 Pro Max náš fanúšik. Ako je to vôbec možné? - svetapple.sk
Toto našiel v balení iPhonu 11 Pro Max náš fanúšik. Ako je to vôbec možné? – svetapple.sk

Profesionálne jednanie zo strany predajcu NAY Elektrodom

Napriek tomu ako sa situácia do tohto bodu vyvíjala v neprospech zákazníka, na konci ho čakalo veľmi príjemné prekvapenie. Hoci výrobca cez svoj autorizovaný servis reklamáciu neuznal a zákazníkovi poslal cenovú ponuku na nový káblik, predajca to všetko vzal „na vlastný krk“.

V NAY Elektrodome dostal Michal nový káblik zadarmo. Je však škoda, že v tomto prípade muselo byť pravdepodobné pochybenie na strane výrobcu vyriešené na účet obchodného domu, ktorý zaplatil druhý káblik.

Tak či onak, NAY Elektrodom si minimálne za svoju komunikáciu a ochotu zaslúži veľmi veľkú pochvalu a my dúfame, že ak sa niečo podobné stane aj vám, problém sa vám podarí vyriešiť riadnym spôsobom cez reklamáciu priamo u výrobcu. Pod článkom v komentároch sa nám ešte niekoľko používateľov sťažovalo na podobný problém. Nie je možno až tak výnimočný a preto ho treba riešiť!

Prečítajte si tiež  iPad mini 3 bol zostrojený narýchlo!

Pokiaľ vás zastihlo čokoľvek podobné alebo niečo iné týkajúce sa Apple produktov, reklamácii a podobne, skúste nás kontaktovať. Radi o ňom napíšeme!

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.