Už sme si tak trošku zvykli na to, že Apple vyhráva jeden rebríček za druhým a aj keď nevyhrá na prvom mieste, takmer vždy sa umiestni minimálne na druhom či treťom. To sa ale nestáva tak často a väčšinou Apple berie práve prvé miesto. Tak napríklad taký rebríček najcennejšej značky na svete od spoločnosti Brand Finance ukázal, že cupertinska spoločnosť je jasným lídrom a to s neuveriteľne veľkým náskokom. Pozrime sa teda nato!
Apple je najcennejšia značka roka 2016!
Apple neustále rastie a ukazuje sa to nielen v medziročných finančných výsledkoch spoločnosti, ale takmer všade, kde sa Apple dva roky po sebe dostane. Spoločnosť Brand Finance podobný rebríček zostavovala aj minulý rok a aj minulý rok v ňom figurovalo Apple na prvom mieste. Tu mala značka hodnotu okolo 122 miliárd amerických dolárov. Neskutočné číslo ale čo tento rok? V Apple si opäť prilepšili!
Už to totižto nie je 122 minuloročných miliárd ale hneď 146 tohtoročných miliard. Nejde teda o nejaký malý, bezvýznamný skok ale o pomerne veľké prilepšenie! Medziročný rozdiel 24 miliard dolárov je totiž polovica z toho, čo majú spoločnosti na 10 mieste! Znamená to teda, že na to, aby niekto Apple prekonal sa bude musieť ešte veľmi snažiť, pretože na druhej priečke je samozrejme gigant Google a ten sa na Apple ani zďaleka nedoťahuje.
Hodnota tejto značky je na úrovni 94 miliárd amerických dolárov čo sú v podstate 2/3 Applu. Pokiaľ má teda v tomto smere niekto atakovať Apple, môže to byť jedine Google a na to, aby dokázal dohnať stratu cca 50 miliard dolárov, by sa muselo naozaj veľmi snažiť! Na druhú stranu ani Google nemal oproti minulému roku najmenší skok.
Prilepšil si o 18 miliard amerických dolárov, čo zas nie je o toľko menej ako hodnota, ktorou si prilepšilo Apple. Medziročne predbehol z tretej priečky Samsung a svoje pozície si vymenili. Len tak mimochodom, juhokórejský gigant a azda najväčší konkurent Applu síce trošíčku narástol, no v číslach len približne o 2 miliardy dolárov, čo sa dá popísať aj tak, že stagnuje.
Uvidíme, kam to Apple dotiahne opäť o rok, každopádne tento rok len zvýšilo náskok a tým ešte viac spravilo nemožným to, aby bola nejaká iná značka hodnotnejšia ako Apple.