Počas posledných rokov sme boli fascinovaní tým, čo nám to Apple predstavovalo. Produkty boli revolučné, akčné a najmä ich každý chcel. Je síce pravda, že sa predávali ako na bežiacom páse, ale spoločnosť Apple vyzerala po Jobsovej smrti ako taká šedá stena. Dosť divné prirovnanie čo? Presne tak sme to ale videli. Po poslednom evente sa však zmenila na lesklú bielu stenu, vyrobenú z elegantného skla!
Bola to jednoducho nuda
Náš magazín sa počas svojej existencie predral prakticky už troma generáciami iPhonu a väčšina z našej redakcie sleduje spoločnosť Apple už dlhé roky, takže všetci vieme posúdiť ako to asi počas nich vyzeralo. Za Stevovej éry sme boli zvyknutí na to, že každý jeden produkt, ktorý predstavil bol tak trochu must-have. Videli sme ho na jednej snímke, ani sme vlastne nevedeli čo ponúka, no okamžite sme ho chceli. Jobs jednoducho rád riskoval a prinášal riskantné riešenia, no a ako sa časom ukázalo, práve to ľudia milovali. Z produktov bol totiž cítiť určitý risk.
No a čo, že sa väčší iPhone (iPad 2010) nemusel vôbec predávať, lebo prakticky neponúka nijaké výhody oproti MacBooku a ani oproti iPhonu, aj tak ide dodnes o najpredávanejší tablet na svete a vyzerá to tak, že ním aj poriadne dlho ostane. No a čo, že iPhone 4 mal problémy s anténou. Jeho dizajn bol jednoducho nádherný a okrem médií vlastne nikto neriešil problém, ktorý sa vyskytoval s vypadávaním signálu pri nesprávnom chytení. Apple bolo jednoducho živé a energické. Všetko však len do doby, dokým nezomrel Steve Jobs.
Po Jobsovi zobral žezlo menej odvážny Tim Cook, a aj keď predstavoval jeden bestseller za druhým (dobre, nikto teraz nerieši iPhone 5C 🙂 ), nikto si tak trochu neuvedomil, že Apple stratilo to svoje pôvodné čaro. Ten energický nádych, ktorý dokázal poskytnúť používateľovi niečo, do čoho sa zamiloval na prvý pohľad a nepotreboval na to ani len živý kontakt. Apple bolo jednoducho fádne a teraz si uvedomujeme, že sme si produkty kupovali viacmenej len z rutiny (a tiež boli dobré ale cítili sme, že môžu byť ešte lepšie).
Odvážna konferencia plná prekvapení, ktorá nám opäť ukázala skutočné Apple
Dosť o tom, ako sa Apple počas posledných 4 rokov od Jobsovej smrti zmenilo k horšiemu. Poďme si radšej napísať o tom, čo nás tak nabudilo do písania takéhoto dlhého článku plného pozitívnych ohlasov na jednu z najväčších konferencii v histórií Apple. Na jednej strane sme videli plno produktov, no na strane druhej sme opäť mohli cítiť akúsi podporu, ktorá nám predpovedala, že Apple je späť. Je to naozaj zvláštny pocit, ale kto by očakával od Keynote, na ktorej mali byť predstavené len nové iPhony a možno aj Apple TV úplne nový iPad Pro?
Kto skutočne veril tomu, že Apple Watch prídu s lacnejšími Sport verziami v Gold a Rose Gold variante? Kto si naozaj myslel, že Apple predstaví iPhone v ružovej farbe? Všetko to bola len mediálna hra a takýmto infomáciam sme dokonca úplne neverili ani my. Dokonca informácie o tom, že Apple predstaví ružový iPhone, ktoré sa následne objavili na najväčšćh Činskych weboch, či iných stránkach a videách, sme do sveta vypustili aj s rendermi práve my. Znamená to, že sme sa o to celé možno pričinili aj my, keďže vďaka fotkám získalo Apple neskutočný feedback a mohlo si byť isté, že nová farba bude mať úspech.
Na konferencii sme teda videli úplne nové produkty, no videli sme tu aj veci, ktorým sme ani sami neverili a v tom je možno skryté celé to kúzlo. Kto by bol veril, že Apple niekedy predstaví stylus? Informácie o tom boli, ale na základe Jobsovej teórie a názorov to bolo doslova nereálne. Apple však ukázalo svoju Pencil, ktorá vlastne nie je úplne tak stylusom a vďaka tomu nás všetkých príjemne prekvapila. Navyše, všetky produkty obsahujú niečo, čo je síce „úplná hlúposť, ktorú nikto nikdy nevyužije“ ale zákazník vie, že to tam je a že je to revolučné. Áno, myslím práve na reproduktory pri vyššie spomenutom iPade Pro, ktoré sú 4 a hrajú v závislosti od toho, ako je zariadenie naklonené.
Záver
Poväčšine Apple za Keynote chválime, ale teraz musíme skritizovať to, že tie, ktoré sa konali počas posledných troch rokov naozaj nestáli za nič. Tá posledná nám ukázala, ako má vyzerať Keynote najhodnotnejšej firmy na svete. Celý čas sme cítili energiu, risk a šialenstvo, ktoré sa točilo okolo Applu. Navyše sme mali počas predstavovania po celý čas otvorené ústa (nie vtedy keď sa vývojári hrali, to si fakt mohli odpustiť).
Apple, práve preto ťa prosíme a doslova sa modlíme za takéto Keynotes každý rok. Nemusíš sa predsa naháňať čisto za číslami. už ich máš dosť. Rob radšej tie najfantastickejšie produkty na svete. Ľudia ťa tak milujú prave pre ne a nie preto, že si dokázal predať 200 000 000 iPhonov za posledný rok. Veľa šťastia! 🙂