Apple je v súčasnosti najhodnotnejšia spoločnosť na svete a svoje fantastické postavenie na trhu si určite nevybudovala len tak za noc. Spoločnosť vznikla ešte v roku 1976 a primárne sa zameriavala na výrobu počítačov. Ako ale šiel čas a dokonca bol z vlastnej spoločnosti vyhodený aj jej zakladateľ Steve Jobs, Apple zmenilo priority a nezačalo primárne vyrábať svoje Macy ale úplne iné zariadenia, ktoré tvoria absolútnu väčšinu ziskov. Postupne máme dokonca dojem, že sa z Apple stáva akýsi výrobca fashion elektroniky.
Mení sa Apple na firmu s fashion elektronikou?
V súčasnej dobe si veľmi veľké množstvo ľudí potrpí na tom, aby mali svoj vlastný štýl. Veľa z nás sa snaží obliekať originálne, nosiť moderný účas a byť proste trendy. O fashion elektronike sme doposiaľ počuli len veľmi málo ale ako sa zdá, toto slovné spojenie budeme používať stále viac a viac. V Apple totižto začali dbať aj na módu!
Samozrejme, v tomto prípade nejde len o módu, už roky si obrovské množstvo ľudí kupuje iPhone len preto, že je to iPhone. Človek sa tým snaží vyjadriť okrem toho, že je moderný a potrpí si na kvalitu aj napríklad svoje finančné či spoločenské postavenie. Teda, to bolo vlastne v minulosti, dnes má iPhone pomaly každý druhý na ulici a tak sa niečo podobné vyjadruje veľmi ťažko.
Apple si ale uvedomuje, že ľudia chcú svoje smartfóny zveľaďovať a zároveň chrániť. Presne preto predstavili už dávnejšie sériu luxusných silikónových a kožených krytov, ktoré si môžeš zakúpiť v rôznych farbách a vďaka tomu ich aj ladiť napríklad ku svojmu oblečeniu. Apple pri svojich krytoch používa skutočne bohatú farebnú škálu a pokiaľ máš iPad, nájdu sa tu špeciálne púzdra či trendy klávesnice.
To ale nie je to hlavné, čo potvrdzuje, že Apple sa začalo zameriavať na módu. Hlavným dôkazom sú hneď dva produkty. Jeden sme po prvý krát videli ešte v roku 2001 a druhý v roku 2014. Ak vieš aká revolúcia od Apple prišla ešte v roku 2001, asi vieš o čo ide a ak nie, ide o prvý iPod. Tento malý MP3 prehrávač bol dostupný v rôznych farbách a bol neuveriteľne štýlový. Veľa ľudí si ho kupovalo len preto lebo bol tak nádherný. Tiež boli štýloví už len tým, že ho používali.
Dôkaz toho bola aj vysoká cena iPodu pričom konkurenčné MP3 prehrávače ponúkali ešte viac za menej peňazí. Jasné, dalo by sa to možno prirovnať k iPhonu a konkurenčným telefónom z Číny ale popravde, úplne rovnaké porovnanie to v tomto prípade nebude.
MP3 prehrávač a smartfón je jeden obrovský rozdiel a podobné porovnanie sa v tomto prípade urobiť nedá. Aj keď uznávame, veľa majiteľov iPodu dokázalo presvedčiť aj to, že má o čosi jednoduchšie a pohodlnejšie ovládanie, no hlavne to bol štýl, akási spoločenská „nadradenosť“, pre ktorú ho ľudia kupovali.
Taktiež boli predstavené aj iné verzie iPodu. Celá rodina maličkých MP3 prehrávačov sa okamžite rozrástla a dnes už pomaly zaniká. To je možno trošku škoda, ale netreba zabúdať ani na to, že Apple má už rok na trhu úplne iný produkt, ktorý je ešte viac „fashion elektronikou“ ako samotný iPod. Áno, uhádol si správne, ide o hodinky Apple Watch. Práve to je v súčasnsoti ten pravý fashion produkt.
Začať by sme mohli už len tým, že si ich môže kúpiť človek hneď v niekoľkých vypracovaniach. Buď už to z hliníku, z nehrdzavejúcej ocele alebo dokonca z 18 karátového zlata a to z klasického alebo z ružového.
Potom tu je na výber z obrovského množstva remienkov pre hodinky. Nájdeme tu kožené, gumené, nylónové, kovové a podobne. Možností je v ponuke naozaj veľa a samozrejme každý z materiálov má aj rôzne farebné vyhotovenia.
Cenovka tiež nie je najnižšia a tak si človek za rôzne náramky častokrát pomerne mastne priplatí. Každopádne práve tieto hodinky sú určite značne ovplyvnené aj módnym priemyslom a tým je ovplyvnená pomaly ale isto takmer každá produktová línia Apple.
Pozrime sa už len na to, že všetky súčasné iPhony sú ponúkané v 4-och farbách, hoci v minulosti sme mali na výber len jednu či dve. Takisto MacBooky dostali farbu. Apple jednoducho začína stále viac a viac pracovať na tom, aby jeho produkty neboli len výkonné a krásne, ale aby boli aj módne, a to sa darí. Uvidíme kam to v tomto smere dotiahne v budúcnosti ale máme sa na čo tešiť!