Apple Watch sú produktom, ktorého cenovka je naozaj rôzna. Základná verzia stojí sotva niekoľko stoviek dolárov a dostupná je veľkému množstvu američanov. Oproti konkurencií sú síce drahšie, ale rozdiel je na iných miestach ako na Slovensku v skutočnosti menší. Existovala aj luxusná verzia Apple Watch Edition, ktorá ponúkala žlté a ružové 18-karátové zlato a stála vyše $17 000. Kde sa ale táto verzia stratila?
Apple Watch Edition
Apple je okrem dokonalých technológií aj luxus. Spotrebná elektronika od tejto spoločnosti je proste dokonalá a ľudia milujú jej hardvér a softvér. Predsalen tu je ale ešte majetnejšia klientela, ktorej produkty, pre bežných ľudí často krát nedostupné, nestačia a chcú viac. Veľa krát si dokonca tieto produkty upravujú, aby boli ich telá vyrobené zo zlata a podobne. Apple si pri Apple Watch možno trochu uvedomilo, že presne na tomto dosť stráca. Predstavilo teda Apple Watch Edition v dvoch farbách.
Prvá bola zo žltého zlata a druhá potom z ružového zlata. Zlato malo 18-karátov a cenovky za hodinky sa pohybovali rádovo aj nad úrovňou $10 000. Najdrahšia verzia stála vyše $17 000! Je to teda naozaj produkt pre tých najbohatších a nečudo, že ho miliardári kupovali napríklad svojmu psovi, rovno na každú labku jedny. Na druhú stranu ale celý tento produkt po čase razantne stráca svoju hodnotu. Technológia ide veľmi rýchlo vpred a tak sa nemôže stať, že napríklad take Apple Watch Edition budú držať cenu.
Apple ale vedelo, že predaj Apple Watch asi nebude robiť len tak vo svojich pobočkách Apple Store či na internetových obchodoch. Vznikli preto luxusné butiky, kde boli tieto verzie dostupné. Označované boli ako „Kiosik“ a pobočky postupne miznú. Začalo to obchodným strediskom Selfgrites vo Veľkej Británii. Dôkazom toho, že tento Apple Store Kiosik je skutočne uzatvorený je aj to, že tento obchod zmazal svoje stránky z webovej adresy nákupného centra. Samotný obchod sa nachádzal medzi luxusnými butikmi so šperkami či inými hodinkami. Apple tak chcelo zvýšiť povedomie o tom, že aj ono do tohto segmentu spadá a patrí medzi najluxusnejšie značky sveta. Problém ale bol, že očividne úplne tak nespadal.
Príliš málo záujemcov bolo ochotných zaplatiť za kus spotrebnej elektroniky $17 000. Presne preto Apple butik zatvára. Je dosť možné, že práve vysoký nezáujem o Apple Watch Edition je dôvodom, prečo tento rok nevyšla ich nová generácia, ale vyšla len keramická verzia, ktorá je síce drahá, ale zároveň je niekoľko násobne lacnejšia ako klasické modely Series 2. Tak či onak, aj keď náhodou ľudia chceli zlaté hodinky, skrátka si ich dali za pár stoviek pozlátiť. Zlato na Apple Watch Edition nemalo ani zďaleka takú hodnotu akú pýtalo Apple. Ale veď to už je jedno. Táto varianta ja nateraz mŕtva, môžme sa tešiť na to, čo príde v budúcnosti 🙂