iPhone sa dnes kradne ako autá. Neoplatí sa ako kus ale skôr ako náhradné diely. Dôvodom je fakt, že sa veľmi ťažko sprevádzkuje ako ho má používateľ uzamknutý na iCloud. Prečítajte si neičo o téme „iPhone: Zlodeji sú stále sofistikovanejší.“. Dnes už majú iné metódy ako vás okradnúť o 1000€ produkt.
2Technika, vďaka ktorej sa na vás niekto obohatí
Majiteľ iPhonu XS 256gb Space Gray, cestoval domov s vodičom aplikácie Lyft. Zabudol si však vo vozidle zariadenie a následne sa s nim nevedel spojiť. Člen rodiny vlastníka zariadenia dal teda zariadenie pomocou svojho iPhonu a aplikácie „find my iPhone“ do režimu „stratený“ a umiestnil na obrazovku telefónne číslo, vďaka ktorému je možné kontaktovať vlastníka zariadenia, keby sa iPhone našiel. Tu začínajú pokusy o phishing (prečítajte si o phisingu viac).
Po troch dňoch prišla rodinnému príslušníkovi textová správa, v ktorej sa uvádzalo, že stratený iPhone bol napokon nájdený. V správe sa nachádzal odkaz, pravdepodobne na phising web stránku (používateľ ju neotvoril, pretože si okamžite všimol, že je podozrivá).
Deň na to dostal rodinný príslušník aj telefonický hovor. Ten prichádzal z 1-800-MYAPPLE (ťažko povedať, ako zlodeji takýto podvod dokázali urobiť). Volajúci (vydávajúci sa za podporu Apple) povedal, že iPhone bol nájdený a že zariadenie chcú vrátiť. iPhone mal však údajne prasknutý displej a vzhľadom na to, že sa jednalo o číslo podpory Applu, chceli telefón poslať na recykláciu a majiteľovi ponúknuť nový.
Rodinný príslušník povedal následne podvodníkom aby zavolali skutočnému majiteľovi zariadenia. V tom však volajúci začal cúvať. Zlodeji povedali, že zariadenie pošlú majiteľovi domov. Na to ale, aby sa mohlo zariadenie odoslať však chceli aby majiteľ deaktivoval funkciu Find my iPhone (aby mohlo ísť zariadenie na recykláciu). Majiteľ sa svojho kódu k zariadeniu nevzdal avšak urobil chybu.
Zlodeji napokon povedali, že postačí, keď zariadenie odhlási od svojho iCloud účtu. Po telefóne mu presne hovorili ako to má urobiť (celý čas sa vydávali za podporu Apple). Nakoniec zlodeji vyhrali. Skutočná podpora Apple v tomto prípade nepomohla pretože zamestnankyňa na linke uviedla, že nedokáže vymyslieť spôsob akým by mohla priradiť zariadenie opäť k iCloud účtu na diaľku.