Hoci by sa mohlo zdať, že hlavný úhrn tržieb pre technologické spoločnosti tvorí hardvér a nové zariadenia, už dávno tomu tak nie je. Služby a predplatné riešenia hýbu svetom a inak to nie je ani v rámci sveta smartfónov. Celosvetové výdavky spotrebiteľov na mobilné aplikácie dosiahli v roku 2021 historické maximum.
Firma Apple si vernejšiu komunitu pravdepodobne ani želať nemohla. Z údajov vyplýva, že používatelia App Store minuli na predplatené služby viac ako dvojnásobok peňazí v porovnaní s používateľmi Google Play.
Celosvetovo 100 najlepších neherných predplatených aplikácií v App Store vyprodukovalo neuveriteľný zisk 13,5 miliardy dolárov. To je takmer trikrát viac ako príjmy služby Google Play vo výške 4,8 miliardy dolárov. Google Play však zaznamenal výrazne väčší rast, keďže od roku 2020 sa zvýšil o 78 %.
Výdavky obchodu App Store zaznamenali medziročný nárast o 31 % z 10,3 miliardy dolárov. YouTube bol v obchode App Store na čele predplatených aplikácií nielen v USA, ale aj vo zvyšku sveta. Celosvetovo aplikácia vygenerovala 1,2 miliardy dolárov, z toho 566,5 milióna v rámci USA. Tinder bol druhou najpopulárnejšou aplikáciou s predplatným v oboch kategóriách.
Platformy sociálnych médií ako Twitter, TikTok a Instagram vytvárajú vlastné modely predplatného, aby podporili tvorbu a konzumáciu obsahu. Vzhľadom na to je pravdepodobné, že v blízkej budúcnosti budeme svedkami nárastu výdavkov obchodu App Store.