Rôznorodosť alebo využiteľnosť aplikácií v App Store neustále rastie a výnimkou nie je ani segment nákupných aplikácií. Aj samotný Apple takpovediac napomohol tomuto rozmachu. Desiatky miliónov stiahnutí sú toho dôkazom.
Nákupná kategória
Apple debutoval s kategóriou „Shopping“ v App Store len minulý november a spôsobil tak zvýšenie stiahnutí aplikácií v tejto kategórii. Umožnil tak rýchlejšie vyhľadávať, skúmať a sťahovať aplikácie, ktoré pomáhajú ľuďom lepšie objednávať a kupovať produkty od výmyslu sveta.
Podľa posledných údajov spoločnosti BI Intelligence, aplikácie z tejto nákupnej kategórie dosiahli až 65 miliónov stiahnutí v USA za prvé tri mesiace od spustenia. Predstavuje to viac ako 4% podiel zo všetkých stiahnutí v App Store v krajine za toto obdobie.
Medzi najsťahovanejšie aplikácie patrí Amazon, ktorá zaznamenala 5,7 milióna stiahnutí a zároveň predbehla aj konkurenčnú službu Wish, ktorá mala len 3,6 milióna stiahnutí. Na treťom mieste sa umiestnila aplikácia druhého najväčšieho obchodného reťazca Walmart s 1,98 miliónmi stiahnutí.
Zo strany Apple to bol určite dobre premyslený krok, keďže aplikácie zahrnul v tejto kategórii v novembri, čiže v dostatočnom predstihu pred vianočnými sviatkami. Apple ide za ziskom aj takýmito spôsobmi.
Zdroj: businessinsider.com