Spotify si môže pripísať na konto historický úspech. Po prvýkrát vo svojej histórii zaznamenal celoročnú ziskovosť a počet jeho predplatiteľov vzrástol o 11 %. Tento rast sa premietol aj do hodnoty akcií, ktoré sa dostali na historicky najvyššie úrovne. Informoval o tom portál Androidpolice.

Spotify sa môže pochváliť nárastom mesačne aktívnych užívateľov na 675 miliónov, čo predstavuje medziročný nárast o 12 %. Počet predplatiteľov vzrástol na 263 miliónov, čo znamená 11 % rast oproti minulému roku. Tieto čísla dokazujú, že Spotify si naďalej udržiava dominantnú pozíciu na trhu a služba ako Apple Music, Tidal a podobne naň zďaleka nestačia.

Finančné ukazovatele rastu Spotify:

Metrika Hodnota (2024) Medziročný rast
Mesační aktívni užívatelia 675 mil. +12 %
Predplatitelia 263 mil. +11 %
Celkový príjem 4,2 mld. EUR +16 %
Prevádzkový zisk 477 mil. EUR N/A

Toto sú kľúčové faktory úspechu Spotify

Spotify v poslednom roku investoval do rozšírenia služieb, čo sa mu evidentne vyplatilo. Okrem hudby sa vývojári služby zamerali aj na čoraz populárnejšie oblasti, ako sú podcasty, audioknihy, videá a AI funkcie.

Práve tieto novinky mali prilákať nových užívateľov. Okrem toho sa spoločnosti Spotify podarilo uzavrieť viacročnú dohodu s Universal Music Group, čo môže znamenať ďalšie zmeny v predplatnom.

Spotify čaká veľmi pestrá budúcnosť

Spotify nový dizajn
Zdroj: Unsplash / Alexander Shatov

Daniel Ek, zakladateľ a CEO Spotify je optimistický ohľadne budúcnosti streamovacej platformy. Spoločnosť chce naďalej inovovať a rozširovať svoje služby, aby si udržala svoje dominantné postavenie na trhu.

S rastúcom počtom predplatiteľov a stále diverzifikovaneším obsahom sa zdá, že Spotify mieri k stabilnej a udržateľnej budúcnosti. A klobúk dolú treba dať aj pred tým, že to služba dokáže robiť v skutočne extrémne náročnom konkurenčnom prostredí. Držíme jej palce.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  Spotify je zastaralý. Podľa analýzy je pozadu za svojou konkurenciou.
Môže ťa zaujímať
- Reklama -