Pokiaľ by sme mali určiť najznámejšiu hudobnú streamovaciu platformu, určite by to bol Spotify. Švédsky gigant vznikol ešte v roku 2006 a postupnou popularitou si získal viac ako 130 miliónom predplatiteľov, po celom svete. Jedná sa o 31% nárast, oproti rovnakému obdobiu v 2019.
Spotify je raz také populárne ako Apple Music.
Aj keď Apple presné čísla nezverejnilo, jeho hudobná platforma má v súčasnosti (podľa odhadov) okolo 60-65 miliónov platiacich používateľov. Hoci ukrojila značnú časť práve Spotify, vo Švédsku si z toho zas až tak ťažkú hlavu nerobia.
Firma neustále rastie a prosperuje aj v časoch pandémie koronavírusu, kedy sa očakával útlm (ľudia ostávajú doma). Medziročne narástla používateľská základňa tejto spoločnosti až o 31%. Ako sme už uviedli, v súčasnosti má 130 miliónov predplatiteľov. Zaujímavou správou je tiež zisk na úrovni 22%, ktorý prekonal všetky doterajšie analýzy…
V médiach sa pred pár týždňami objavili informácie, že platformy ako Spotify zažijú ťažké obdobie počas spomínanej pandémie. Dôvod je ten, že ľudia ostávajú doma a zabávajú sa iným spôsobom, ako počúvaním hudby. Sami sa zamyslite nad tým, ako často si pustíte obľúbenú pesničku niekde na ceste v aute, a potom v obývačke… Napokon to ale vyzerá tak, že sa „predtuchy“ nenaplnili a všetko ostáva v norme. Niektorí ľudia síce prestali používať Spotify v takej miere ako predtým, no iní naopak začali, takže sa to „vyvážilo“…
Spoločnosť tiež zdieľala zaujímavé informácie, ktoré sa týkajú zmeny v počúvanej hudbe počas karantény. Používatelia začali do svojich playlistov pridávať melódie, ktoré sú jemnejšie (akustickejšie), menej tanečné a viac inštrumentálne. Čo počúvate vy?