Boj v oblasti sociálnych sietí neustále narastá. TikTok je extrémne populárny, no napriek tomu má obrovské problémy. Medzičasom mu začal konkurovať Instagram so službou Reels. Pridáva sa už aj Facebook s krátkymi videami!
Facebook chce využiť možný zákaz TikToku v USA vo svoj prospech!
V posledných dňoch sa objavuje jedna informácia za druhou, ktorá naznačuje, že TikTok bude v USA skutočne zakázaný. Je to obrovská príležitosť pre ostatné platformy, ktoré sa jej evidentne snažia čo najskôr chopiť!
Výnimkou nie je ani Facebook, ktorý začal s testovaním úplne novej funkcie, určenej na publikáciu krátkych a zábavných videí. TikTok je aktuálne veľmi populárny najmä pre vekovú skupinu „teenagerov“. Pokiaľ by títo ľudia neboli podchytení, vznikla by obrovská diera na trhu.
Vďaka poslednej veľkej štúdií sa podarilo zistiť, že čínska sociálna sieť je skoro rovnako populárna ako video-knižnica YouTube. Prieskum si vzal do hľadáčika celkovo až 60 000 rodín z USA, Veľkej Británie a Španielska. Veková skupina predstavovala deti od 4-15 rokov.
Výsledky boli doslova šokujúce. Pri TikToku trávia mladí ľudia v priemere až 80 minút denne, čo je šialene dlhá doba. Obsah je tu ale atraktívny a tak sa tomu nemôžeme čudovať. Pre porovnanie, na YouTube je denný priemer asi o 5 minút dlhší.
Ako sme už uviedli na začiatku, Facebook sa pokúsil využiť „dieru na trhu“ aj pomocou Instagramu, ktorý už dlhé roky vlastní. Objavila sa tu služba Reels, ktorá je priamym konkurentom pre TikTok. Môžete si tu vytvárať krátke videá, ktoré sa potom dajú relatívne ľahko editovať a zdieľať. Mali ste už túto novinku možnosť vyskúšať? Napíšte nám do komentára, čo si nej myslíte…