Predplatné vládne svetu
Koncept predplatného mnohí nenávidia ešte viac, ako klasické in-app nákupy. Pre vývojárov so správnym softvérom však môže byť zlatou baňou. Podľa dát nameraných analytickou spoločnosťou Sensor Tower vzrástli spotrebiteľské výdavky za 100 najlepších aplikácií s predplatným medziročne o 34%.
Ak sa na to pozrieme v číslach, zatiaľ čo v roku 2019 tvorili tržby zhruba 9,7 miliardy dolárov, v roku 2020 to bolo pri tom istom až 13 miliárd dolárov. Z tohto všetkého samozrejme profitovalo aj Apple, ktoré si ukrojilo približne 30%.
Zaujímavé je pozrieť sa aj na konkurenčný Google Play, ktorý za App Store v oblasti zárobkov značne zaostáva. Aj keď si v oblasti ziskov v rámci TOP 100 predplatných aplikácií polepšil o 42%, v skutočnosti sa bavíme o raste z 1,9 miliardy dolárov na 2,7 miliardy dolárov. Nie je to málo, no Apple je niekde inde…
V roku 2020 sa v App Store a Google Play minulo dokopy cez 111 miliárd dolárov, pričom predplatné predstavovalo približne 11,7% podiel. Toto číslo je z nášho pohľadu prekvapivé, nakoľko sa takýto koncept predaja vyskytuje čoraz častejšie a povedali by sme, že má omnoho väčší dosah.
Na záver sa hodí doplniť, že v roku 2020 ponúkalo určitú formu predplatného 86 zo 100 najlepších neherných aplikácií po celom svete. V skutočnosti sa jedná o mierny pokles oproti roku 2019, kedy to bolo až 89 apiek. Napíšte nám do komentára, čo si predplácate vy.