Pôvodne sa mala celá zmena udiať niekedy začiatkom januára a to tichým súhlasom s novými obchodnými podmienkami pri používaní aplikácie WhatsApp. Kvôli nečakaným obavám a šíriacim sa dezinformáciám sa však všetko oneskorilo.
Sociálna sieť vo svojom oficiálnom stanovisku uviedla, že nová politika nijako nezmení spôsob, akým nakladá s osobnými údajmi o jednotlivcoch a informáciami v konverzáciách. Namiesto toho WhatsApp tvrdí, že novinka umožní efektívne využívať nové funkcie pre jednoduchšie chatovanie s firmami.
Nemci to vyšetrujú
No a hoci bude mať zmena pravdepodobne vplyv len na podniky využívajúce „zelenú platformu“, rôzne skupiny zameriavajúce sa na ochranu súkromia zostávajú skeptické.
Ako uviedla agentúra Bloomberg, regulátori v Nemecku sa snažia blokovať zavádzanie týchto zmien, kým nebudú môcť prešetriť celú situáciu. Komisia vo svojej oficiálnej správe uviedla, že chce zabezpečiť, aby nedochádzalo ku zneužívaniu dát používateľov.
Na záver sa hodí dodať, že to nie je ani zďaleka po prvýkrát, čo je Facebook alebo WhatsApp v tomto smere vyšetrovaný. Sociálne siete čelia obdobným kontrolám relatívne často, pretože sú mimoriadne vplyvné.