Inteligentné hodinky sa stávajú čoraz bežnejšou súčasťou našich každodenných životov. Globálny predaj týchto zariadení vzrástol v prvom štvrťroku 2022 až o závratných 13 %, pričom spoločnosť Apple si zaručene „odhryzla“ najväčší kus koláča. Potvrdzuje to aj najnovší prieskum od spoločnosti Counterpoint.
Technologický gigant z Cupertina predal až 2,5-krát viac inteligentných hodiniek ako Samsung, čo je jeho najbližší konkurent pri pohľade na trhový podieľ. Spoločnosť Apple si na prvom mieste drží až 36 % globálny podieľ a absolútne nikto sa na jej úspech nechytá.
„Hoci globálny trh s inteligentnými hodinkami zaznamenal v roku 2020 malý rast v dôsledku vplyvu pandémie COVID-19, od svojho minuloročného oživenia si naďalej viedol dobre,“ uviedol vo vyhlásení zástupca riaditeľa spoločnosti Counterpoint Sujeong Lim. „Najmä spoločnosť Apple sa vlani podieľala na celkových dodávkach viac ako tretinou a v prvom štvrťroku tohto roka zvyšuje svoj vplyv s trhovým podielom 36 %.“
Analytici tiež odhalili, že popularita iPhonu medzi mladými používateľmi je dôležitým faktorom úspechu Apple Watch.
„Vysoká lojalita používateľov iPhonu voči značke je jedným z faktorov úspechu hodiniek Apple Watch,“ povedal Lim. „Zdá sa, že táto popularita je vyššia medzi mladšou generáciou, čo robí zo spoločnosti Apple nenahraditeľného lídra na trhu.“
Experti očakávajú ďalší rast
Spoločnosť Counterpoint sa ku celej situácii vyjadrila v tom zmysle, že aj keď sú predaje inteligentných hodiniek stále veľmi dobré, v budúcnosti dosiahnu oveľa vyššie čísla.
Spoločnosti Apple sa bude dariť už len preto, že koncom tohto roka predstaví ďalšiu generáciu hodiniek, Apple Watch Series 8. Pravidelné aktualizácie zvyšujú záujem nielen o produkt ako taký, ale tiež o jeho medzigeneračnú výmenu.
Analytici však doplnili, že Apple to nebude mať v budúcnosti jednoduché, nakoľko aj spoločnosť Samsung pomaly ale isto naberá na popularite.
V prvom štvrťroku 2021 získal juhokórejský výrobca 7,8% trhový podiel, čo je ďaleko za Apple s 35,9%. Za prvý štvrťrok 2022 však vzrástol tento podiel na 10,1 %, zatiaľ čo Apple sa dostalo „len“ na 36,1 %.
V Európe sú analytici skeptickí
Zatiaľ čo sa inteligentným hodinkám na celom svete darilo, Európa tvorila prekvapivú výnimku. Analytici spočiatku očakávali, že vojna na Ukrajine bude mať v prvom štvrťroku 2022 minimálny dopad na predaje týchto zariadení.
Predĺženie konfliktu a následné logistické obmedzenia však začali ovplyvňovať celý európsky región. Aj preto predaje na starom kontinente stagnujú a ak bude vojna pokračovať dlhšie, Apple tu môže mať veľké problémy.
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?