Zdá sa, že Apple konečne vypočul túžby vývojárov. Na vývojárskej konferencii WWDC 2025 predstavil novinku, ktorá zásadne mení pravidlá hry v App Store. Od tohto roka budú môcť tvorcovia aplikácií rozdávať promo kódy nielen na predplatné, ale na akýkoľvek nákup v aplikácii. Týka sa to hier, jednorazových dodatkov aj virtuálnych predmetov.
Doteraz mohli vývojári využiť promo kódy výhradne na bezplatné stiahnutia alebo skúšobné predplatné. To sa však už čoskoro zmení. Nový systém rozširuje možnosť zľavových kódov aj na tzv. spotrebný a nespotrebný tovar, ako sú napríklad herné meny, extra životy, špeciálne funkcie či jednorazové nákupy aplikácií.
Vývojári budú mať možnosť rozdávať hráčom promo kódy
Vývojár mobilnej hry môže napríklad na živom evente rozdávať kódy na bonusový obsah alebo firma poskytujúca nástroj na produktivitu môže cez e-mail poslať zľavu na jednorazový nákup prémiovej verzie.
Apple túto zmenu podrobne opísal počas prednášky „Čo je nové v nákupoch In-App-Purchase“. Počas prezentácie zároveň vysvetlil, že vykúpenie kódov bude prebiehať veľmi jednoducho. Bude to buď priamo v aplikácii cez API offerCodeRedemption, alebo cez systémové rozhranie.
Skvelou správou je, že túto funkciu nebudú vývojári musieť podmieňovať iOS 26. Ak aplikácia podporuje iOS 16.3 a novšie, nová funkcionalita bude dostupná aj na starších zariadeniach. Táto novinka sa rovnako týka aj ostatných platforiem ako iPadOS či macOS.
Apple síce neuviedol presné vydanie tejto funkcie, no očakáva sa, že dorazí na jeseň s polu s oficiálnym spustením aktualizácie iOS 26.
Pre vývojárov ide o jedno z najočakávanejších rozšírení za posledné roky, ktoré im konečne dá do rúk flexibilnejší nástroj na propagáciu ich obsahu.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1100 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.