Predaj smartfónov zaznamenal v uplynulom období ťažké časy. Z dôvodov vysokej inflácie, zdražovania energií a finančnej krízy sa predalo za uplynulý štvrťrok podstatne menej zariadení, než v rovnakom období minulý rok. S touto informáciou prišla analytická spoločnosť Canalys, ktorá zverejnila svoj najnovší prieskum.

Experti sa pozreli na predaje všetkých značiek, pričom dospeli k názoru, že zákazníci si zaobstarali v období od januára do marca 2023 „len“ 269,8 milióna smartfónov, čo je až o 13 % menej, ako tomu bolo počas Q1 2022. Netreba tiež zabúdať, že už vtedy bolo cítiť výraznejší pokles. Výrobcovia sú preto v strehu.

Najviac sa darilo juhokórejskému Samsungu, ktorý má v ponuke široké portfólio mobilných zariadení od najprémiovejších skladačiek, až po úplne základné modely za niekoľko stoviek eur. Trhový podiel Samsungu bol 22 %, čím podľa dostupných dát prekonal spoločnosť Apple iba o jediné percento.

Apple dopadlo aj tak najlepšie

Dôležité je však zdôrazniť, že aj keď bol Samsung prvý, podľa dostupných dát sa mu darilo až o 18 % horšie než minulý rok, čo je obrovský prepad na úrovni niekoľkých stoviek miliónov, či možno miliárd eur.

Naopak, spoločnosť Apple zaznamenala aj v týcho ťažkých časoch úspech, keď dosiahla rast na úrovni 3 %. Ide o jediného takéhoto výrobcu z TOP 5.

predaje smartfónov Q1 2023
Zdroj: Canalys

Tretím najväčším výrobcom smartfónov na svete je čínske Xiaomi, ktoré chcelo v minulosti ašpirovať na prvé miesto s tým, že za svoj jasný cieľ si dalo zničenie technologického giganta z Cupertina.

Nakoľko má ale dnes len 11 % (s 22 % stratou) podiel na trhu, zatiaľ to nevyzerá tak, že by sa to mohlo podariť. Na krk mu navyše dýcha čínske Oppo, ktoré dosiahlo 10 % a taktiež Vivo so 7 % podielom.

Trh so smartfónmi onedlho ožije

A aj keď sú vyššie uvedené informácie pomerne pochmúrne, spoločnosť Canalys má aj dobré správy. Podľa jej predpokladov dôjde ku výraznejšiemu oživeniu trhu v druhej polovici roka 2023, kedy by sa mohli predaje smartfónov dostať aspoň na úroveň z roku 2023.

Stále však treba myslieť na to, že svet pociťuje veľkú ekonomickú krízu a v týchto časoch nie je možné dosahovať rekordné predaje. Výrobcovia budú musieť teda toto obdobie prečkať a postarať sa aspoň o to, aby sa počas neho neocitli vo výraznej strate.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -